کد مطلب: ۶۸۷۷۶۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

کاهش قیمت طلا و سکه/ نرخ طلا و سکه، ۱۲ مرداد ۱۴۰۱

کاهش قیمت طلا و سکه/ نرخ طلا و سکه، ۱۲ مرداد ۱۴۰۱

قیمت‌ طلا و سکه امروز چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱، بر خلاف دیروز روند کاهشی دارد. کاهش قیمت دلار باعث شد با وجود افزایش نرخ طلای جهانی، بازار داخلی نزولی شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز در بازار طلا و سکه نوساناتی وجود داشت. سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا را در لحظه تنظیم این خبر کاهشی اعلام کرده است. هر گرم طلای ۱۸ عیار اکنون یک میلیون و ۳۶۴ هزار و ۹۲ تومان داد و ستد می‌شود. این نرخ نسبت به روز گذشته بعد از ظهر، حدود چهار هزار تومان کمتر است.

قیمت سکه طرح جدید نیز در این لحظه روند کاهشی دارد و به قیمت ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است. این قیمت با همین ساعات در روز گذشته تفاوتی ندارد.

قیمت سکه طرح قدیم نیز اکنون روند نزولی دارد و به ۱۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده است. این نرخ با روز گذشته تفاوتی ندارد.

روند کاهشی قیمت سکه امامی

اما شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، قیمت هر گرم طلا را در لحظه تنظیم این گزارش، کاهشی و یک میلیون و ۳۶۲ هزار و ۱۰۰ تومان اعلام کرده است. حدود چهار هزار تومان کمتر از روز گذشته.

همچنین، این منبع قیمت تک‌فروشی سکه طرح جدید (امامی) را در لحظه تنظیم این خبر نزولی و ۱۴ میلیون و ۸۱۵ هزار تومان اعلام کرده است. این رقم نسبت به دیروز حدود ۴۴ هزار تومان کمتر است.

به گزارش این سایت، سکه طرح قدیم (بهار آزادی) نیز در لحظه تنظیم این خبر کاهشی است و ۱۴ میلیون و ۶۷ هزار تومان معامله می‌شود. این رقم ۱۱۳ هزار تومان از روز گذشته کمتر است.

نرخ اونس جهانی نیز در لحظه تنظیم این خبر افزایشی و ۱۷۶۳ دلار اعلام شده است.

سیگنال‌های موثر بر قیمت طلا و سکه

به گزارش تجارت‌نیوز، در مدت اخیر بازارهای مالی از جمله طلا و سکه ، تحت تاثیر مذاکرات وین و اخبار سیاسی قرار داشتند. امروز نرخ دلار کاهشی است و از مرز مقاومتی خود پایین‌تر آماده است.

در این روزها نیز سیگنال‌هایی از مذاکرات هسته ای برای بازار دلار ارسال شده است.در حالی که در روزهای اخیر اخبار از احتمال آغاز دوباره مذاکرات برجامی حکایت می‌کرد، ذر روزهای گذشته آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران وضع کرد.

اما به نظر می‌رسد معامله‌گران توجه بیشتری به پیام‌های مربوط به احتمال آغاز دوباره مذاکرات نشان داده‌اند. به ویژه که علی باقری کنی، نماینده ارشد ایران در مذاکرات نیز گفته است که ایران برای جمع‌بندی سریع گفتگوها آمادگی دارد و می‌توان به آمریکا فرصت دیگری بدهد.

برزو حق‌شناس، کارشناس بازارهای مالی نیز در گفتگو با تجارت‌نیوز گفته بود که به نظر نمی‌رسد این تحریم‌ها در کوتاه‌مدت تاثیری داشته باشد. در یک ماه آینده روند بازار ارز کشور به همین صورت ادامه دارد اما تحریم گلوگاه‌های صادراتی کشور می‌تواند در درازمدت بر دلار اثر بگذارد.

نادر بذرافشان، دبیر هیات‌مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران نیز در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: به نظر نمی‌رسد این تحریم‌ها تاثیری در روند بازار کشور در آینده داشته باشد. عوامل تاثیرگذار در قیمت طلا و سکه، افزایش اونس جهانی و میزان تقاضا در بازار است. اونس جهانی در چند روز گذشته حدود ۵۰ دلار افزایش پیدا کرد. همچنین، به دلیل فرارسیدن ماه محرم، میزان تقاضا در بازار داخلی کاهش یافته است. با توجه به ورود به ایام محرم و کاهش تقاضا در بازار و همچنین، کاهش قیمت‌ها در هفته‌های گذشته، به نظر می‌رسد روند کاهشی بین یک تا دو درصد ادامه داشته باشد.

حباب سکه چقدر بود؟

اقتصادنیوز: «ارزش ذاتی سکه امروز ۱۲ میلیون و ۹۹۶ هزار تومان بود که نسبت به قیمت نقدی بیش از ۱میلیون و ۸۵۰ هزار تومان فاصله را نشان می دهد .

حباب سکه هم امروز بالاتر از دیروز بود و در محدوده ۱۴ درصد قرار گرفت.»

سیگنال‌های سیاسی و شاخص‌های کلان اقتصادی در بعد داخلی و بین‌المللی بر قیمت دلار اثرگذار هستند.

آخرین اخبار از تحولات بازارها را در صفحه گزارش بازارها ی تجارت‌نیوز بخوانید.

پیش‌بینی قیمت طلا را هر روز ساعت ۱۹ در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.