کد مطلب: ۶۰۳۲۷۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

در بازار طلا و سکه چه خبر است؟

در بازار طلا و سکه چه خبر است؟

قیمت دلار امروز ۱۳ آذرماه وارد کانال ۳۰ هزار تومان شد. قیمت سکه تمام بهار آزادی هم به ۱۲ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان رسید؛ یک قدمی ۱۳ میلیون تومان و کانال جدید. احتمالا این، اولین سیگنال پایان مذاکرات وین به بازار ارز و طلاست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جمعه ۱۲ آذرماه، مذاکرات هسته‌ای وین متوقف و ادامه آن به هفته آینده موکول شد. مذاکراتی که طرف ایرانی آن را امیدبخش توصیف کرده و گفته مذاکرات در دسترس است. اما خبرنگاران اروپایی حاضر در نشست، گفته‌اند ایران در حال شکست در توافقات است.»

اما واکنش بازارها به گونه‌ای بود که نشان می‌داد فعلا به نتیجه مذاکرات امیدوار نیستند. قیمت دلار شب گذشته و پس از پایان توافق وین، در معاملات پشت خطی تا ۲۹ هزار و ۷۰۰ تومان هم پیش رفت.

قیمت دلار امروز ۱۳ آذرماه هم صعودی بود و قیمت دلار در بازار آزاد به سمت کانال ۳۰ هزار تومان هم پیش رفت. آنگونه که برخی از کانال‌های اعلام قیمت ارز اعلام کرده‌اند، دلار مرز ۳۰ هزار تومان را رد کرده است.

سکه در آستانه ۱۳ میلیون تومان

صرافی‌ها فعلا از اعلام قیمت جدید دلار خودداری می‌کنند اما دلالان بازار آزاد قیمت دلار را ۳۰ هزار و ۵۰ تومان تومان اعلام می‌کنند.

نرخ دلار در صرافی ملی هم بالا رفت و به ۲۷ هزار ۷۳۳ تومان رسید. این در حالی است که پیش از این دلار صرافی ملی در کانال ۲۶ هزار تومان در نوسان بود.

افزایش قیمت دلار، بلافاصله بر قیمت طلا و سکه هم اثر گذاشت. بر اساس داده‌های شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز قیمت سکه به ۱۲ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان رسید؛ یک قدمی کانال ۱۳ میلیون تومانی. قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار هم امروز ۱۳آذر ماه به یک میلیون و ۲۹۶ هزار تومان رسید.

مذاکرات وین بر بورس اثر گذاشت؟

در حالی که دلار و طلا به پایان این دوز از مذاکرات وین واکنش افزایشی داشتند، اما به نظر می‌رسد که واکنش بورس به مذاکرات فعلا خنثی بوده و با وجود افزایش قیمت دلار، بورس امروز افت کرد.

به نظر کارشناسان، افت شاخص بورس بیش از آنکه وابسته و در واکنش به اخبار مذاکرات هسته‌ای باشد، وابسته به موضوعات دیگر است و کارشناسان می‌گویند بازار سهام در اولویت مذاکره‌کنندگان نیست.

اکثر کارشناسان امیدوار بودند با نتیجه‌بخش بودن مذاکرات وین، بازار سهام تحت تاثیر اثرات روانی کوتاه‌مدت و همچنین اثرات مطلوب اقتصادی در بلندمدت رشد داشته باشد. خبرهایی که از دور اول مذاکرات وین رسیده اما نشان از نتیجه مشخصی ندارد.

اکثر کارشناسان امیدوار بودند با نتیجه‌بخش بودن مذاکرات وین، بازار سهام تحت تاثیر اثرات روانی کوتاه‌مدت و همچنین اثرات مطلوب اقتصادی در بلندمدت رشد داشته باشد. خبرهایی که از دور اول مذاکرات وین رسیده اما نشان از نتیجه مشخصی ندارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    قیمت دلار بالای ۱۵ هزار تومن همش مصنوعی وکلکی بیش نیست
    تحریم برجام کیلویی چنده همش بهانه ایست برای ایجادگرانی ومشکل آفرینی
    دلارهای پتروشیمی کفاف همه هزینه های ارزی کشوراست
    چه کسانی پشت گرانی دلار از این وظعیت بهره میبرند روزی آشکار خواهد شد
    کرونا باعث فلج شدن اقتصاد دنیا شده هرروز همه چی در سایر کشورها افت قیمت داره در کشور ما برعکس عمل میکنه
    وقتی صاحب وانت بابت بار اضافی چیزی به صاحب بار نگه سواستفاده میکنه هی بار اضافی میزنه

    • ناشناس

      ول کن بابا خودتون از این حرفها خجالت نمی کشید

  • ناشناس

    حالا طلا هیچی خداکنه ماشین و خونه و مواد غذایی رو اقلا ارزون کنن تنهاراهش هم اینه تحریم لعنتی برداشته شه هیچ کشوری مثل ایران انقد گرونی نیست

    • ناشناس

      مردم ایران رو سرکار گذاشتن همه با آمریکا و انگلیس رفیق قدیمی هستند

  • ناشناس

    سکه تا پایان ماه جاری به ۱۶ ملیون هم خواهد رسید

  • ناشناس

    آقا نتوانسته ماهی بخره مردم نان شب ندارن

  • بینام گمشده توایران

    مسولین ملت نابود شدن تاکی باید قربانی سیاست بازی شما بشیم خسته شدیم این چه زندگی ساختین واسه ملت مظلوم ایران گرونی بی داد میکنه لحظه ای قیمتا میرن بالا مسکن رهن واجاره کمرشکن شده چرا نمیخواین یکم بفکرمردم باشین

  • چغندر

    اقا‌بخورید‌حاپلی‌حاپو‌کنید‌دیگه‌چکار‌به‌برجام‌ومردم‌فلک‌زده‌دارین‌خودتون‌باهم‌‌دیگه‌ساخت‌وپاخت‌می‌کنین‌وقتی‌هم‌یکی‌تون‌از‌اون‌یکی‌بیستر‌می‌دزده‌می‌خوره‌به‌بحانه‌تحریم‌وبرجام‌خون‌ونون‌مردم‌یکی‌می‌کنین‌بابا‌گوجه.سیب‌زمینی.پیاز.تخم‌مرغ‌.لبنیات.نه‌وارداتیه‌نه‌تحریم.نه‌دلاریه‌.پس‌ما‌ملت‌‌دراز‌گوش‌فرض‌کردین‌

  • ناشناس

    واقعا یه عده دلال واز خدا بی خیر که فقط به دنبال منافع خود هستند مسبب آسیب رساندن به قشر ضعیف جامعه هستند

  • ناشناس

    علت اصلی گرانیها خود ملت شریف هستند
    قیمت هر کالایی افزایش می یابد مردم بیشتر به سمت آن کشیده می‌شوند
    همین طلا اینقدر گرون شده ولی وقتی گذرت به بازار زرگرها بیفته جمعیت برای خرید طلا صف کشیدن .
    معلومه مسئول هم با توجه به عکس العمل مردم همه وی رو گرون میکنن

  • ناشناس

    تحریم نعمته. واسه بعضیا. چجور نمیتونن نفت بفروشن که هر روز بیشتر از قبل ملوان و نیرو توی کشتیرانی استخدام میکنن. خدایا خودت ب داد این جماعت برس.

  • ناشناس

    سلام هموطنان عزیزیک ماه طلا نخرید اصلا به درب طالا فروشی نروید ببینید کسانی که قیمت طلا و سکه را می برن بالا به دست و پای ملت عزیز ایران میوفتن خدا لعنت کنه طلا و سکه خوارن را نمی توانیم برای خانواده در مراسم هایشان طلا بخریم شرمنده شدیم ???