کد مطلب: ۶۷۶۹۲۲

سطح حمایتی ۱۸۰۰ دلاری طلا/ همبستگی بالای سکه به دلار

سطح حمایتی ۱۸۰۰ دلاری طلا/ همبستگی بالای سکه به دلار

قیمت سکه امامی روز گذشته تغییرات کاهشی را شاهد بود. بازار طلای جهانی نیز هم اکنون سه هفته متوالی نزولی را پشت سر گذاشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با توجه به ناکام ماندن مذاکرات هسته‌‌‌ای و اظهارنظرهای ناامیدانه مقام اروپایی و آمریکایی، قیمت‌ها در بازار طلا و سکه مجددا افزایش یافت. اما پس از چند روز رشد، قیمت سکه امامی روز یکشنبه تغییرات کاهشی را شاهد بود و با افت نزدیک به ۳۵۰‌هزار تومان به قیمت ۱۵‌میلیون و ۳۶۰‌هزار تومان داد و ستد شد.

علاوه بر این لازم به ذکر است که فاصله بین ارزش ذاتی و بازاری این فلز گرانبهای داخلی همچنان در محدوده ۵/ ۱میلیون تومان قرار دارد و ریسک سرمایه‌گذاری برای سکه یاد شده نیز بالاست.

به عقیده برخی از کارشناسان این حوزه با توجه به اینکه قیمت سکه چشم به روند نرخ دلار آزاد دوخته است، انتظار می‌رود تا زمانی که این اسکناس آمریکایی افت قابل‌توجهی را تجربه نکند، سکه طلا نیز نوسانات کاهشی محدودی را شاهد باشد.

روند نزولی طلای جهانی

بازار طلا هم اکنون سه هفته متوالی نزولی را پشت سر گذاشته است. به طوری که این فلز گرانبها عملکرد منفی ۸۵/ ۰ ‌درصدی را در کارنامه هفتگی خود به ثبت رساند و کار خود را در قیمت ۱۸۱۱ دلار و ۴۳ سنت در هر اونس به پایان رساند.

علاوه بر این لازم به ذکر است که قیمت طلا هفته گذشته افت و خیزهای زیادی را شاهد بود، اما توانست سطح ۱۸۰۰ دلار را حفظ کند و در بالای این سطح مورد معامله قرار گیرد.

برخی از تحلیلگران این بازار بر این باور هستند که با توجه به اتخاذ سیاست‌های سختگیرانه بر اقتصاد جهانی برای کنترل تورم توسط بانک‌های مرکزی بزرگ در جهان و به خصوص فدرال رزرو، قدرت شاخص دلار افزایش یافته و انتظار می‌رود بازار سهام دچار نوسان شود و روند طلای جهانی را در فاز خنثی قرار دهد.(دنیای اقتصاد)

آخرین اخبار نرخ طلا و سکه را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.