کد مطلب: ۸۷۵۰۴۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت طلا و سکه امروز ۱۳ مهر ۱۴۰۲/بازگشت روند صعودی به بازار طلا

قیمت طلا و سکه امروز 13 مهر 1402/بازگشت روند صعودی به بازار طلا

قیمت طلا و سکه امروز بر خلاف روزهای اخیر، روند افزایشی دارد و سکه امامی که روز گذشته برای ساعاتی به کانال 26 میلیون تومانی رفت و برگشت، امروز 300 هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرد. امروز دلار صعودی و انس نزولی است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز، پنجشنبه 13 مهر تا لحظه تنظیم این خبر، قیمت طلا و سکه، صعودی شده و تقریبا همه قطعات سکه افزایش قیمت را تجربه کردند. روز گذشته، بازار کاهشی بود و حتی سکه امامی رفت و برگشتی را به کانال پایین‌تر پشت سر گذاشت. امروز اما هم قیمت طلا و هم قیمت سکه صعودی است و سکه امامی 300 هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرد. همچنین قیمت دلار پس از مدتی از نیمه کانال 49 هزار تومانی فراتر رفته. روند قیمت انس اما امروز نزولی است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی، نرخ طلا در لحظه تنظیم این خبر افزایشی است و دو میلیون و 248 هزار و 900 تومان معامله می‌شود که حدود 10 هزار تومان بیشتر از روز گذشته است.

آخرین نرخ نقدی سکه امامی نیز در لحظه تنظیم این خبر نزولی و 27 میلیون و 400 هزار تومان است؛ حدود 300 هزار تومان بیشتر از دیروز.

همچنین نرخ نقدی سکه بهار آزادی نیز حدود 190 هزار تومان افزایش را تجربه کرده و به حدود 24 میلیون و 590 هزار تومان رسیده است.

بر این اساس، حباب سکه امامی امروز با حدود 162 هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته، به پنج میلیون و 978 هزار تومان رسیده است. حباب سکه بهار آزادی نیز امروز 134 هزار تومان افزایش را تجربه کرده و به حدود سه میلیون و 242 هزار تومان رسیده است.

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در آخرین روز کاری هفته، نیم سکه با قیمت 14 میلیون و 940 هزار تومان معامله می‌شود که تا لحظه تنظیم این خبر، 100 هزار تومان افزایش قیمت داشته است. حباب نیم‌سکه اما با 64 هزار تومان افزایش، روی چهار میلیون و 263 هزار تومان ایستاده است.

همچنین امروز ربع سکه، با نرخ 9 میلیون و 943 هزار تومان داد و ستد می‌شود که که تا لحظه تنظیم این خبر 50 هزار تومان افزایش را تجربه کرده است. حباب آن نیز 30 هزار تومان افزایش یافته و روی رقم چهار میلیون و 600 هزار تومان قرار گرفته است.

سکه گرمی نیز بدون تغییر، با قیمت پنج میلیون و 750 هزار تومان معامله می‌شود. حباب این سکه اما حدود هشت هزار تومان کاهش قیمت داشته و به سه میلیون و 121 هزار تومان رسیده است.

تداوم روند کاهشی قیمت انس

امروز قیمت جهانی طلا، اندکی نزولی است. البته بازار طلای ایران بیشتر از اینکه تحت تاثیر قیمت‌ها در بازار جهانی طلا باشد، بر اساس شرایط در بازار دلار داخل ایران حرکت می‌کند.

با وجود این، به هر حال یکی از متغیرهای موثر بر این بازار همان قیمت‌ها در بازار جهانی است. کارشناسان نسبت این اثرگذاری را 70 درصد برای دلار و 30 درصد برای طلای جهانی می‌دانند.

طلای جهانی در بازه یک ماهه بازدهی منفی دارد و در 30 روز گذشته حدود 4.91 درصد افت قیمت را تجربه کرده است.

امروز هم قیمت طلا در بازارهای جهانی اندکی کاهشی است. اونس در لحظه تنظیم این گزارش، به حدود 1,821.54 دلار رسیده، این به معنای افت حدود 0.08 درصدی قیمت طلا در بازارهای جهانی است.

همزمان با آغاز جریان دادوستد‌های انس طلای جهانی در هفته جاری، رالی نزولی دیگری استارت خورد. قیمت هر انس طلا در ابتدای هفته در حالی که حوالی 1849 دلار قرار داشت تا سطح 1815 دلار نیز در روز گذشته پایین آمد. برای آگاهی بیشتر از شرایط امروز و پیش بینی آینده این بازار، گزارش پیش بینی قیمت طلای جهانی را بخوانید.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

امروز قیمت دلار پس از مدتی درجا زدن در میانه کانال 49 هزار تومانی، حدود 200 تومان افزایش قیمت را تجربه کرد. به دنبال آن قیمت طلا و سکه نیز صعودی شد. یکی از دلایل این موضوع می‌تواند انتشار گزارش‌هایی در مورد تداوم و افزایش تحریم‌ها باشد. در حالی که بر اساس بندهای غروب مندرج در متن قطعنامه برجام، روز 18 اکتبر 2023 (معادل 25 مهر 1402) تحریم‌های موشکی ایران باید به اتمام می‌رسد، چندی پیش کشورهای اروپایی و حالا آمریکا اعلام کرده‌اند که این تحریم‌ها ادامه می‌یابد.

با وجودی که فعالان بازار طلا می‌گویند که رونق هنوز آنگونه که باید به بازار بازنگشته است و مردم قدرت خرید چندانی برای معالات طلا و سکه ندارند، اما همچنان برخی سیگنال‌ها و واقعیت‌های اقتصادی می‌تواند قیمت طلا و سکه را افزایشی کند. کارشناسان اقتصادی، تلاش‌های بازارساز برای کنترل قیمت دلار و به دنبال آن طلا و سکه را مقطعی و موقتی می‌دانند و معتقدند در صورتی که دولت دست از سرکوب قیمتی بردارد، شاخص‌های اقتصادی نشان‌دهنده احتمال شکل‌گیری روند صعودی در بازارهاست.

برای اطلاعات بیشتر در مورد آینده قیمت طلا و سکه دو گزارش پیش بینی قیمت طلا و سکه و پیش بینی قیمت طلا و سکه 13 مهر 1402 را مطالعه کنید.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار ارز و طلا بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.