فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۳۲۹۲۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت طلا و سکه امروز ۱۴ تیر ۱۴۰۲/ دلار، قیمت سکه را لو داد

قیمت طلا و سکه امروز 14 تیر 1402/ دلار، قیمت سکه را لو داد

کاهش محدود قیمت دلار، بازار طلا و سکه را کاهشی کرد و قیمت انواع سکه بین 100 تا 200 هزار تومان کاهش را ثبت کرد. اما آیا بازار طلا و ارز به سمت کاهش قیمت حرکت می‌کند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار که روز گذشته در کانال 50 هزار توان بود، امروز 14 تیر ماه کار خود را با 49 هزار 950 تومان آغاز کرد تا نشان دهد میل چندانی برای ماندن در کانال بالاتر ندارد. پیرو این کاهش قیمت، قیمت طلا و سکه هم کاهشی شد.

قیمت طلا البته کاهش محسوسی نداشت و در همان محدوده دو میلیون و 370 هزار تومان دیروز ماند و نوسان آن در حد چند هزار تومان بود. قیمت سکه امامی با 180 هزار تومان کاهش به 28 میلیون و 780 هزار تومان رسید. قیمت سکه بهار آزادی هم با 100 هزار تومان کاهش به 25 میلیون و 580 تومان رسید.

قیمت طلا و سکه امروز 14 تیر 1401

نیم سکه 15 میلیون و 650 هزار تومان بود که نشان از کاهش 150 هزار تومانی قیمت دارد. قیمت ربع سکه هم مانند نیم سکه 150 هزار تومان کاهش داشت و با قیمت 10 میلیون و 650 هزار تومان معامله‌ شد. قیمت سکه گرمی هم 6 میلیون و 380 هزار تومان بود.

علت کاهش قیمت‌ها در بازار چیست؟ برخی از معامله‌گران معتقدند که هر چه به ماه محرم و صفر نزدیک‌تر شویم، تقاضا برای خرید طلا و سکه کمتر می‌شود و قیمت این دو کمتر می‌شود. برای همین برخی منتظرند که ظرف دو ماه آینده قیمت‌ها مسیر کاهشی داشته باشد.

اما بررسی بازار طلا و سکه در ایران نشان داده که قیمت فلزات زرد تحت تاثیر قیمت دلار است و تقاضای موجود در بازار نمی‌تواند قیمت‌ها را تغییر بدهد. چون در دفعات قبل هم افزایش تقاضای خرد نتوانسته قیمت را تغییر دهد. از طرف دیگر، بر اساس گزارش‌ها، تقاضای مصرفی در بازار طلا و سکه به شدت کاهش یافته است و گرانی قیمت طلا سبب شده که این کالا از سبد خرید مردم حذف شود. تنها تقاضای موجود در بازار مربوط به سرمایه‌گذاران است که به نظر می‌رسد این گروه هم فعلا برای ورود به بازار دست نگه داشته‌اند و یا تقاضای آنها در حدی نیست که بخواهد مسیر بازار را تغییر دهد.

با نوسان قیمت دلار، مسیر بعدی قیمت سکه چگونه است؟ معامله‌گران بازار می‌گویند اگر قیمت دلار نتواند بالای 50 هزار و 300 تومان بماند، سکه هم نمی‌تواند بالای مرز 29 میلیون تومان باقی بماند. با از دست رفتن مرز 29 میلیون تومانی، احتمال کاهش قیمت دلار و رسیدن آن به نیمه کانال 28 میلیون و 500 هزار تومان وجود دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.