کد مطلب: ۶۵۳۵۹۶

انتظار سرمایه‌‌گذاران طلای جهانی/ تغییرات پلکانی سکه

انتظار سرمایه‌‌گذاران طلای جهانی/ تغییرات پلکانی سکه

تا زمانی که تب معاملات در بازار ارز در سطوح بالایی قرار دارد، انتظار می‌‌رود سطح معاملات در بازار طلا و سکه کم‌رمق و در سطوح پایینی باقی بماند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دلار که معمولا معکوس روند قیمت طلا حرکت می‌کند، روز سه‌‌شنبه پس از سیاست سختگیرانه فدرال رزرو برای مبارزه با تورم ایالات متحده که باعث افزایش این شاخص برای پنج هفته‌‌ متوالی شده، با آرام شدن فضای هیجانی کاهش یافت.

همین امر باعث شد تا بهای طلا در بازار جهانی در روز گذشته یک پله رشد پیدا کند. اما به دلیل نگرانی‌‌ها از آمار اقتصادی کمی عقب نشست. بر این اساس این فلز گرانبها به قیمت ۱۸۵۷ دلار و ۴۰ سنت در هر اونس معامله شد.

گفتنی است که سرمایه‌‌گذاران اکنون در انتظار انتشار آمارهای مرتبط با شاخص اصلی قیمت مصرف‌کننده ایالات متحده (CPI) در روز جاری (چهارشنبه) و همچنین شاخص قیمت تولید‌کننده این کشور و مطالبات اولیه بیکاری هستند که در روز پنج‌شنبه ارائه خواهد شد، تا بتوانند برای دادو ستدهای هفته آتی خود برنامه معاملاتی معینی را مشخص کنند.

رشد قیمت سکه

قیمت سکه امامی روز سه‌‌شنبه با توجه به روند صعودی چند روزه اخیر دلار در بازار آزاد رشد را تجربه کرد. به‌طوری که فلز گرانبهای داخلی روز گذشته به قیمت ۱۳ میلیون و ۴۷۰ هزار تومان مورد دادوستد قرار گرفت.

لازم به ذکر است حباب سکه امامی همچنان در سطوح بالای ۶۰۰ هزار تومان قرار دارد. بر این اساس از نگاه برخی کارشناسان با تغییرات پلکانی قیمت سکه احتمال افزایش خرید و فروش در این بازار به دلیل ریسک حباب موجود همچنان در سطوح پایین قرار دارد.

گفته می‌شود در صورتی که سکه از محدوده مقاومت ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عبور کند، ممکن است هیجانات بیشتری به بازار تزریق شود.(دنیای اقتصاد)

آخرین اخبار نرخ طلا و سکه را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.