کد مطلب: ۶۵۴۵۳۶

چهارمین افت هفتگی طلای جهانی/ رشد پرشتاب سکه امامی

چهارمین افت هفتگی طلای جهانی/ رشد پرشتاب سکه امامی

بازار طلا و سکه در هفته‌ای که گذشت پس از روند صعودی قیمت دلار در بازار آزاد، رشد قیمت قابل توجهی را شاهد بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز جمعه افت تقاضا برای طلا تحت تاثیر عملکرد قوی شاخص دلار و قرار گرفتن این شاخص در بالاترین حد از دو دهه اخیر خود باعث شد تا قیمت طلا در بازار جهانی نزدیک به پایین‌‌ترین سطح سه ماهه خود در نوسان باشد و در مسیر ثبت چهارمین سقوط هفتگی متوالی خود قرار بگیرد.

همچنین این نگرانی وجود داشت که اقدامات فدرال رزرو ایالات متحده برای مهار فشارهای تورمی باعث کاهش رشد اقتصاد جهانی شود و جذابیت این ارز را افزایش خواهد داد. لذا معاملات با احتیاط بیشتری دنبال می‌شد. بر این اساس هر اونس طلا ساعت ۱۹ روز گذشته به قیمت ۱۸۱۸ دلار و ۵۸ سنت مورد معامله قرار گرفت.

این فلز گرانبها تاکنون حدود بیش از ۳ درصد از ارزش خود را از دست داده است و با عملکرد هفتگی منفی، بیشترین کاهش در دو ماه گذشته را به ثبت رساند.

مسیر صعودی سکه

بازار طلا و سکه هفته گذشته در پی روند صعودی نرخ دلار در بازار آزاد، رشد قیمت قابل توجهی را شاهد بود. به‌طوری که سکه امامی طی معاملات هفته اخیر با رشد قیمتی بیش از یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان موقعیت خود را از سطح ۱۳ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان تا قیمت ۱۴ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان تغییر داد.

به‌این ترتیب قیمت سکه با رشد بیش از ۵/ ۱۰ درصد هفته را به پایان رساند. گفتنی است که افت و خیزهای مکرر قیمت طلا در بازار جهانی باعث شد شدت رشد بهای سکه یاد شده تا حدودی گرفته شود. برخی کارشناسان بر این باورند که سکه پس از این رشد، چند روزی استراحت کند و تغییرات محدودی داشته باشد.

برخی دیگر معتقدند بازار سکه با تزریق مجدد اخبار مثبت از روند مذاکرات به بازار ارز و ایجاد تمایلات نزولی برای دلار، نزولی شود.(دنیای اقتصاد)

آخرین اخبار نرخ طلا و سکه را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.