کد مطلب: ۸۱۳۶۷۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت طلا و سکه چشم انتظار شورای حکام/ روند قیمت‌ها تغییر می‌کند؟

قیمت طلا و سکه چشم انتظار شورای حکام/ روند قیمت‌ها تغییر می‌کند؟

قیمت طلا و سکه کاملا از قیمت دلار پیروی می‌کند. دلار در محدوده معینی در حال درجا زدن است و قیمت طلا و سکه هم با همین روند تغییر می‌کنند. نه افزایش قابل توجهی در بازار وجود دارد و نه ریزش ملموسی.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا امروز هم در کانال دو میلیون و 500 هزار تومان ماند و به دو میلیون و 580 هزار تومان رسید. این رقم نشان می‌دهد که قیمت طلا امروز 3 خرداد نسبت به روز قبل اندکی افزایش داشته است.

قیمت سکه امامی هم با کمی افزایش مجددا وارد کانال 32 میلیون تومانی شد. قیمت سکه بهار آزادی هم ثابت ماند و به 28 میلیون و 200 هزار تومان رسید. نیم سکه در محدوده 17 میلیون تومان معامله شد و قیمت ربع سکه هم 11 میلیون و 500 هزار تومان شد. قیمت سکه گرمی هم با کمی افزایش به 6 میلیون و 800 هزار تومان رسید.
قیمت طلا مدت‌هاست که در کانال دو میلیون و 500 و دو میلیون و 600 هزار تومان در نوسان است. قیمت سکه هم در مرز بین 31 و 32 میلیون تومان حرکت می‌کند.

این مساله نشان می‌دهد که نه بازار دلار فعلا تغییر جهت عمده‌ای دارد و نه بازار طلا و سکه. برای همین است که بسیاری از کارشناسان اقتصادی می‌گویند فعلا طلا در همین محدوده در نوسان خواهد بود و خبر خاصی که بتواند قیمت دلار و پس از آن قیمت طلا و سکه را تحت تاثیر قرار دهد، وجود ندارد.

سکه و طلا 1

تاثیر نشست شورای حکام بر قیمت طلا و سکه

البته در فاصله 15 تا 19 خرداد ماه قرار است نشست شورای عالی حکام برگزار شود و ممکن است در این جلسه تصمیم خاصی درباره ایران گرفته شود. این مساله می‌تواند بر قیمت دلار و پس از آن بر قیمت طلا و سکه هم اثر بگذارد.

اگر اخبار این شورا برای ایران منفی باشد، احتمال افزایش قیمت‌ها وجود دارد. اما جز این، کارشناسان اقتصادی روند خاصی برای قیمت طلا و ارز پیش بینی نمی‌کنند.

علی صادقین، کارشناس اقتصادی در گفتگو با تجارت‌نیوز به روند ثابت قیمت دلار اشاره کرده و گفته بود«معتقدم در ماه‌های آینده انس جهانی طلا روند صعودی خواهد داشت اما با توجه به شرایط آرامی که در بازار ارز در داخل کشور داریم و همچنین ورود پولی که در بازار بورس وجود دارد بازار طلا نوسان نسبتا آرام و اندکی در کانال فعلی خواهد داشت.»

وی افزود: «با وجود ثبات در بازار دلار، طلا و سکه به نظر می‌رسد روند کاهشی قیمت در بازار داخلی موقتی است. درباره طلای جهانی نیز باید گفت تا پایان سال میلادی نیز می‌توان پیش‌بینی کرد انس محدوده ۲۰۰۰ دلاری خود را به دست بیاورد و حفظ کند. شکست این محدوده برای طلای جهانی موقتی است.»
این کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد: «روند بازار دلار و به دنبال آن طلا در ماه‌های آینده به گزارش خردادماه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد فعالیت‌های هسته‌ای ایران بستگی دارد و روند بازارها بعد از خرداد نیز به جلسه شورای حکام وابسته است.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.