کد مطلب: ۸۲۹۳۲۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت طلا و سکه، گوش به زنگ دلار شد

قیمت طلا و سکه، گوش به زنگ دلار شد

بازار هرات و دبی به مناسبت عید قربان تعطیل است و همین مساله سبب تعطیلی بازار ارز در این کشورها شده و به تبعیت از این دو، بازار ارز فردوسی هم کم رمق شد. این مساله بر روند قیمتی طلا و سکه هم اثر گذاشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در روز گذشته قیمت دلار بدون هیچ تغییری در محدوده 49 هزار تومان ماند و همین مساله سبب شد قیمت طلا و ارز هم ثابت بماند و نوسان چندانی را تجربه نکند.

امروز 7 تیر 1402 قیمت طلا گرمی دو میلیون و 348 هزار تومان بود که نسبت به روز گذشته تغییر چشم‌گیری نداشت و می‌توان گفت بازار ثابت بوده است.

قیمت طلا و سکه امروز 7 تیر

قیمت سکه امامی هم 28 میلیون و 390 هزار تومان بود که این قیمت هم هیچ تغییری نسبت به قبل نداشت. قیمت سکه بهار آزادی هم بدون هیچ نوسانی 25 میلیون و 500 هزار تومان شد. قیمت نیم سکه 100 هزار تومان کاهش داشت و به 15 میلیون و 500 هزار تومان رسید. ربع سکه با کاهش 50 هزار تومانی، 10 میلیون و 650 هزار تومان معامله شد و قیمت سکه گرمی هم 6 میلیون و 290 هزار تومان بود.

ثبات قیمت‌ها در بازار ارز به بازار طلا و سکه هم رسیده است. این ثبات هم از دو مساله نشات می‌گیرد. اول اینکه بازار قبل از بحث احیای برجام هم ثبات نسبی داشت و محدوده نوسان قیمت‌ها اندک و محدود بود. سفر پادشاه عمان به تهران قیمت‌ها را تغییر داد. اما این تغییر هم چندان زیاد نبود. چون در روز هفتم خرداد ماه قیمت دلار 51 هزار و 700 تومان بود و امروز 7 تیر ماه قیمت دلار به 49 هزار تومان رسیده است. یعنی کاهش حدود 2 هزار تومانی ظرف یک ماه که با توجه به اخباری که در جریان بود، انتظار کاهش بیشتر قیمت در بازار وجود داشت. اما به نظر می‌رسد که بازار به این راحتی کاهشی نمی‌شود.

از طرف دیگر، اگرچه مذاکرات به نتیجه نرسیده، اما بازار در انتظار است و گمان می‌کند که ممکن است مذاکرات هر آن نهایی شود. برای همین بازار محتاط شده است.

البته افزایش قیمت طلا و سکه و کاهش قدرت خرید مردم هم در این میان مهم است. چراکه تقاضای مصرفی بازار بسیار کم شده است. تا جایی که حتی زوج‌های جدید هم ممکن است به جای خرید طلا و حلقه طلا، به خرید نقره متوسل شوند. بنابراین تقاضای مصرفی در بازار کم شده و معامله‌گران تنها مشتریان بازار هستند. این گروه هم فعلا قصد خرید ندارند و منتظرند که روند بازار مشخص شود.

برای همین به نظر می‌رسد که قیمت سکه و به خصوص طلا در روزهای آینده نوسان چندانی نداشته و بیشتر گوش به زنگ قیمت دلار باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.