کد مطلب: ۶۸۶۷۰۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

عقب‌نشینی سکه از کانال ۱۵ میلیون تومانی/ قیمت طلا و سکه، ۹ مرداد ۱۴۰۱

عقب‌نشینی سکه از کانال ۱۵ میلیون تومانی/ قیمت طلا و سکه، ۹ مرداد ۱۴۰۱

قیمت‌ طلا و سکه امروز یکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱، روند کاهشی دارد و سکه اندکی از کانال ۱۵ میلیون تومانی عقب نشسته است. نوسانات و سیگنال‌های موثر بر بازار طلا را بخوانید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز در بازار طلا و سکه نوساناتی وجود داشت. سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا را در لحظه تنظیم این خبر کاهشی اعلام کرده است. هر گرم طلای ۱۸ عیار اکنون یک میلیون و ۳۷۲ هزار و ۴۰۲ تومان داد و ستد می‌شود. این نرخ نسبت به روز گذشته همین ساعات حدود هشت هزار تومان کمتر است.

قیمت سکه طرح جدید نیز در این لحظه روند کاهشی دارد و به قیمت ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است. این قیمت با همین ساعات در روز شنبه تفاوتی ندارد.

قیمت سکه طرح قدیم نیز اکنون روند نزولی دارد و به ۱۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده است. این نرخ با روز گذشته تفاوتی ندارد.

عقب‌نشینی سکه از کانال ۱۵ میلیون تومانی

شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، قیمت تک‌فروشی سکه طرح جدید (امامی) را در لحظه تنظیم این خبر کاهشی و ۱۴ میلیون و ۹۴۶ هزار تومان اعلام کرده است. این منبع روز گذشته در همین ساعات نرخ سکه را بیش از ۱۵ میلیون تومان تومان اعلام کرد. به این ترتیب سکه پس از مدت‌ها دوباره به کانال ۱۵ میلیونی بازگشته بود.

اما به گزارش این سایت، سکه طرح قدیم (بهار آزادی) در لحظه تنظیم این خبر افزایشی است و ۱۴ میلیون و ۲۱۹ هزار تومان معامله می‌شود.

اقتصادنیوز نوشت: قیمت سکه امامی امروز در محدوده ۱۵ میلیون تومان معامله شد. ارزش ذاتی سکه امروز ۱۳ میلیون و ۲۵۰ هزاز تومان بود که با قیمت نقدی در بازار بیش از ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان اختلاف را نشان می‌دهد.

حباب سکه هم امروز ۱۳ درصد بود. یکی از دلایلی که موجب مقاومت سکه‌بازان شده انتظارات تورمی و احتمال رشد قیمت دلار بوده است. البته برخی از فعالان بازار می گفتند در صورتی که قیمت دلار افزایش یابد، قیمت سکه با توجه به حباب آن شانس بالایی برای رشد چشمگیر نخواهد داشت.

نرخ اونس جهانی نیز در لحظه تنظیم این خبر با وجود تعطیلی بازارهای جهانی در برخی سایت‌ها افزایشی و ۱۷۶۶ دلار اعلام شده است.

سیگنال‌های موثر بر قیمت طلا و سکه

به گزارش تجارت‌نیوز، در مدت اخیر بازارهای مالی از جمله طلا و سکه ، تحت تاثیر مذاکرات وین و اخبار سیاسی قرار داشتند. امروز نرخ دلار نوسانی محدود و اندکی کاهشی داشت. در حالی که روز گذشته نرخ ارز در حال حرکت به سمت کانال قیمتی جدید بود، امروز اندکی از نرخ‌های دیروز عقب نشست.

در این روزها نیز سیگنال‌هایی از مذاکرات هسته ای برای بازار دلار و به دنبال آن طلا و سکه ارسال شده است. امروز هم اخباری در مورد متن پیشنهادی اتحادیه اروپا منتشر شد اما اثر خاصی روی بازار نگذاشت. کارشناسان معتقدند با توجه به طولانی شدن روند مذاکرات، اخبار نامشخص اثر کمتری روی بازار ارز دارند و باید اتفاق روشن‌تری رخ دهد تا روی روند قیمتی دلار اثرگذارد.

بازار طلا در انتظار مذاکرات وین

امید موسوی، کارشناس بازارهای مالی چندی پیش، در مورد پیش‌بینی بازار طلا و سکه به تجارت‌نیوز گفت: به دلیل تورم موجود در دنیا، احتمال ریزش اونس موجود است. اما در کشور با توجه به کاهش امید به نتیجه دادن مذاکرات وین، بازارهای مالی، مانند بازارهای طلا و سکه بازدهی دلاری خواهد داشت و تا پایان سال روند آن صعودی است.

مجتبی دیبا، کارشناس بازارهای مالی نیز معتقد است، قیمت دلار، طلا و سکه در کوتاه‌مدت احتمالا نوسان اندکی داشته باشد و تغییرات شدید کاهشی و افزایشی آنها به انتشار اخبار مثبت یا منفی در مورد برجام بستگی دارد.

به گفته او، اکنون قیمت‌ها در محدوده ثابتی گرفتار شده‌اند؛ در نتیجه کف‌های آنها فرصت خرید و سقف‌ها، فرصت فروش هستند.

سیگنال‌های سیاسی و شاخص‌های کلان اقتصادی در بعد داخلی و بین‌المللی بر قیمت دلار، طلا و سکه اثرگذار هستند.

آخرین اخبار از تحولات بازارها را در صفحه گزارش بازارها ی تجارت‌نیوز بخوانید.

پیش‌بینی قیمت طلا را هر روز ساعت ۱۹ در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • وحید

    چهار ساله سکه و طلا هیچ سودی نداده. سود بانکی خیلی بهتر بوده.