کد مطلب: ۴۸۸۵۹۸

وضعیت بازار طلا و سکه یک روز مانده به انتخابات آمریکا / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/۸/۱۲

وضعیت بازار طلا و سکه یک روز مانده به انتخابات آمریکا / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/8/12

قیمت طلا و سکه امروز، با پیروی از رشد بهای طلای جهانی، رشد نرخ ارز و با تاثیر از اخبار مربوط به انتخابات آمریکا، افزایش یافت که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید 1/5 میلیون گران شد و به چهارده میلیون و 642 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اندکی افزایش پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۸۸۳ دلار و ۲۱ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۸۸۲ دلار و ۶۰ سنت رسید.

شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای رقیب ۰.۱ درصد رشد کرد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گران‌تر کرد.

در فاصله دو روز مانده به انتخابات، جو بایدن، نامزد دموکرات در نظرسنجی‌های عمومی آرای بیشتری نسبت به ترامپ دارد اما ترامپ در ایالت‌های تاثیرگذاری که می‌توانند سرنوشت انتخابات را تغییر دهند، رقابتی مانده است.

میچ مک کانل، رهبر اکثریت جمهوری‌خواه سنا روز جمعه اظهار کرد: هر گونه بسته کمک مالی جدید باید در اوایل سال ۲۰۲۱ در نظر گرفته شود و احتمال تصویب چنین بسته‌ای بلافاصله پس از انتخابات را ضعیف کرد.

موارد ابتلا به کووید ۱۹ در اروپا طی پنج هفته گذشته دو برابر شده و شمار مبتلایان این منطقه را به ۱۰ میلیون نفر رساند و باعث شد کشورهایی مانند انگلیس و پرتغال به قرنطینه متوسل شوند.

به گفته استفن اینس، استراتژیست ارشد شرکت اکسی کورپ، دیدگاه بلندمدت نسبت به روند صعودی طلا مثبت است زیرا بسته کمک مالی بزرگی در آمریکا تصویب خواهد شد که نهایتا باعث تضعیف دلار می‌شود و قیمت طلا را بالاتر می‌برد.

موجودی طلای "اس‌پی‌دی‌آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق ETF تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز جمعه ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۲۵۷.۶۷ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری ۱.۴ درصد صعود کرد و به ۲۳ دلار و ۹۶ سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد افزایش، به ۸۵۳ دلار و ۴۹ سنت رسید. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۲.۱ درصد افزایش، در ۲۲۵۸ دلار و ۱۴ سنت ایستاد.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز دوشنبه 12 آبان ساعت ۱۹، با 1،038 تومان افزایش نسبت به روز گذشته 28،244 تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز دوشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم 28 هزار و 240 تومان اعلام کرده‌اند. قیمت خرید دلار امروز در صرافی‌ها اعلام نشده است.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز دوشنبه 12 آبان ساعت ۱۹، با 990 تومان افزایش نسبت به روز گذشته 32،642 تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، 32 هزار و 640 تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها اعلام نشده است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم سیزده میلیون و 497 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهارده میلیون و 642 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه نسبت به روز گذشته افزایش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و 316 هزار و 200 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 7 میلیون و 500 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب ۵ میلیون و 200 هزار تومان و دو میلیون و 800 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خوش نبینید که مردم رو بدبخت کردید

  • محمد

    فکر نکردند اگه ۱ درصد بایدن رای بیاره باید چه خاکی تو سرشون بکنند. معامله گرهای بزرگ معامله نمی کنند.

  • وحید

    چرا اون موقعی که دلار ۲۵هزار شد و طلا رسید به یک میلیون مسئولین نگفتن قیمت واقعی نیست گذاشتن طلا۱۵۰۰ و دلار بیاد ۳۲هزار؟جواب اینه که از دولت گرفته تا دلال وثروتمند هرچی دلار وطلا داشتن روگران فروختن به مردم وبازار الان دارن تدریجی ارزان میکنن که مردم بفروشن و ازبازار جمع کنن برای عید۱۴۰۰ دوباره تدریجی گران میکنند و خرید هیجانی مردم شروع میشه و این چرخه هرسال ادامه دارد.

  • ناشناس

    سلام
    این بی ثباتی وضعیت، آرامش را از مردم گرفته.
    این توهم وابستگی دست اندر کاران رده بالایی ها به سرنوشت کشور بیگانه،داره مردم عادی را بیچاره میکنه.
    گرانی و فقر و… کافی نیست که جو روانی هم ایجاد می کنند؟

  • amir

    خوب بود