کد مطلب: ۴۹۱۸۴۶

جزئیات قیمت‌ها در بازار طلا و سکه / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/۸/۲۶

جزئیات قیمت‌ها در بازار طلا و سکه / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/8/26

قیمت طلا و سکه امروز، با پیروی از رشد بهای طلای جهانی، افزایش یافت که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید به دوازده میلیون و 242 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر عقب‌نشینی دلار و افزایش موارد ابتلا به کووید۱۹ در آمریکا، به بالاترین حد در یک هفته اخیر صعود کرد.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۸۹۲ دلار و ۱۵ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۸۹۲ دلار و ۲۰ سنت رسید.

شاخص دلار به پایینترین حد در یک هفته اخیر نزول کرد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی ارزان‌تر ساخت.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا روز یکشنبه از مرز ۱۱ میلیون نفر عبور کرد و مشاوران ارشد جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب خواستار اقدامات فوری برای پرداختن به این بحران شدند.

استفن اینس، استراتژیست بازارهای جهانی در شرکت خدمات مالی اکسی کورپ در این باره گفت: هنوز مشکلات ساختاری در اقتصادها وجود دارد و اشتغالزایی بزرگترین مشکل بوده است. بانک‌های مرکزی به حمایت از بازارهای مالی تا زمان ساخت و عرضه واکسن ادامه خواهند داد.

پیتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان اظهار کرد: این کشور باید خود را برای چهار تا پنج ماه تدابیر شدیدا سخت‌گیرانه به منظور توقف شیوع بیماری آماده کند.

بر اساس گزارش رویترز، جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا هم هفته گذشته مجددا تاکید کرد ممکن است اقدامات محرک مالی بیشتری از سوی بانک مرکزی و کنگره ضروری باشد.

طلا که همواره پناهگاهی در برابر تورم بالا بوده است، از اقدامات محرک مالی بانک‌های مرکزی جهان سود برده و از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون ۲۵ درصد رشد قیمت داشته است. قیمت طلا هفته گذشته پس از اعلام نتایج مثبت واکسن کووید۱۹ شرکت فایزر ۳.۳ درصد سقوط قیمت داشت.

به گفته هووی لی، اقتصاددان بانک OCBC، از نقطه نظر تکنیکال طلا ممکن است در حدود ۱۹۰۰ تا ۱۹۰۵ دلار با مقاومت روبرو شود و صعود طلا به سطوح قیمت بالاتر به شفافیت درباره بسته محرک مالی آمریکا بستگی خواهد داشت.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۱.۱ درصد صعود کرد و به ۲۴ دلار و ۹۱ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با یک درصد افزایش، در ۸۹۷ دلار و ۵۲ سنت ایستاد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۱.۱ درصد افزایش، ۲۳۵۰ دلار و ۲۰ سنت معامله شد.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز دوشنبه 26 آبان ساعت 19، با 97 تومان کاهش نسبت به روز گذشته 25،906 تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز دوشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم 25 هزار و 900 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 24 هزار و 800 تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز ‌دوشنبه 26 آبان ساعت 19، با 192 تومان کاهش نسبت به روز گذشته 30،602 تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، 30 هزار و 600 تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 29 هزار و 400 تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 19، قیمت سکه تمام طرح قدیم یازده میلیون و 800 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید دوازده میلیون و 242 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه نسبت به روز گذشته افزایش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و 169 هزار و 600 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 6 میلیون و 650 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب 4 میلیون و 600 هزار تومان و دو میلیون و 550 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    با خبرهایی که به گوش میرسه _ واکسن کورنا_ و برگشت به برجام ،و نخریدن مردم فهیمان، بهتره دارندگان و انبارکنندگان فعلا دست از فروش بکشن تا به زودی با قیمت باورنکردنی دارایی های خودشون رو به فروشند مثل پراید با قیمت ۳۰میلیون تومن فعلا قیمت ها هنوز خیلی بالاست هرچند خریداری هم نیست.

  • دینا

    خدا وکیلی مردم رو مسخره کردن خدا ازشون نگذره به امید چی ما زنده هستیم من نمیدونم

  • ناشناس

    همش دروغ

    • ناشناس

      چه دروغی.. اگردروغ بود که تو الان اینجا نبودی!!!

  • هموطن

    دلار میریزه تا 20 تومان البته با شیب ملایم، توصیه اکید به فروش قبل از ضرر

    • کرمانشاهی

      تحدود 17 و 18 پایین میاد

  • ناشناس

    بخدا این کشور نفرین شده هس منتظر بدترین عذاب ها باشیم… درسته الان تو عذاب هستیم ولی نه عذاب الهی.. لعنت بشن مسعولین

  • طلا فروش

    درآینده نزدیک سکه وطلا به شدت رشد دارد..والان روند افزایشی خود را شروع کرده.بهترین زمان هست واسه خرید..

  • کارشناس خودرو

    با توجه به افزایش قیمت شرکت های خودرو ساز..دراینده نزدیک خودرو به قیمت های نجومی نزدیک میشه.بعد از ایام تعطیلی اثرات گرانی را مشاهده میکنید..

  • ناشناس

    ما بلاخره متوجه نشدیم قیمت طلا در ایران چرا بالا میره یکبار میگید بخاطر افزایش قیمت طلا در بازار جهانی گرونش کردیم وتحت نظر بازار جهانی هستش یکبار دیگه میگید تابع تورم داخلی ولی هر وقت در بازار جهانی بالا میره در ایران هم قیمت بالا میره ولی به هنگام کاهش قیمت طلا در بازار جهانی در ایران کاهش پیدا نمیکنه َ وتابع جهان نیست شجاعت چیز بدی نیست. خب راستش بگید میخواید جیب ملت را بزنید ‌

    • ناشناس

      عزیز جان اینها خودشان در باره سوال بحق شما موندن و متخصص که نیستند جواب درستی بشما بدهند