کد مطلب: ۴۸۷۲۳۸

قیمت‌های امروز در بازار طلا و سکه / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/۸/۶

قیمت‌های امروز در بازار طلا و سکه / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/8/6

قیمت طلا و سکه امروز، با پیروی از رشد بهای طلای جهانی و نرخ ارز، افزایش یافت که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید به چهارده میلیون و 9 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی تحت تاثیر موج جدید افزایش ابتلا به ویروس کرونا و نگرانی‌ها نسبت به وضعیت احیای اقتصادی افزایش پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۹۰۸ دلار و دو سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۹۱۱ دلار و ۲۰ سنت رسید.

هووی لی، اقتصاددان بانک OCBC اظهار کرد: افزایش موارد جهانی ابتلا به ویروس کرونا به خصوص در غرب جذابیت طلا به عنوان دارایی امن را تقویت کرده است. با این حال طلا احتمالا تا زمان انتخابات آمریکا و مشخص شدن نتیجه آن نزدیک به سطح ۱۹۰۰ دلار می‌ماند.

بسیاری از کشورها شامل آمریکا، روسیه، فرانسه با افزایش موج شیوع ویروس کرونا ناچار شده اند محدودیت‌های جدیدی وضع کنند.

ابهام درباره تصویب بسته کمک مالی کرونایی جدید در آمریکا هم قیمت طلا را در چند هفته گذشته در بازه محدودی نگه داشته و قیمت طلا اکنون هشت درصد کمتر از رکورد ۲۰۷۲ دلار و ۵۰ سنت است که در اوت به ثبت رسانده بود.

نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان آمریکا ابراز امیدواری کرده که این توافق بتواند پیش از انتخابات حاصل شود. اما لری کودلاو، مشاور اقتصادی کاخ سفید روز دوشنبه به خبرنگاران گفت مذاکرات کند شده است.

طلا که پناهگاه مطمئن دارایی در برابر تورم و افت ارزش پول کاغذی به شمار می‌رود، امسال که بانک‌های مرکزی و دولت‌های جهان تدابیر محرک مالی گسترده‌ای را برای مقابله با تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا به اجرا گذاشته‌اند، ۲۶ درصد رشد کرده است.

عاملی که از رشد قیمت طلا حمایت کرد، افت ۰.۱ درصدی شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای رقیب در معاملات روز جاری بود.

وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز پیش‌بینی کرد اونس طلا ممکن است با مقاومت در سطح ۱۹۱۲ دلار روبرو شود و سپس حمایت در سطح ۱۸۸۷ دلار را تست کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد افزایش، به ۲۴ دلار و ۴۸ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد افزایش، در ۸۷۶ دلار و پنج سنت معامله شد و هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۲۳۵۸ دلار و ۷۷ سنت رسید.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ‌سه‌شنبه 6 آبان ساعت ۱۹، با 249 تومان افزایش نسبت به روز گذشته 28،235 تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز سه‌شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم 28 هزار و 230 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 27 هزار و 400 تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز سه‌شنبه 6 آبان ساعت ۱۹، با 303 تومان افزایش نسبت به روز گذشته 33،394 تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، 33 هزار و 400 تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 32 هزار و 500 تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم سیزده میلیون و 297 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهارده میلیون و 9 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه نسبت به روز گذشته افزایش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و 282 هزار و 700 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 7 میلیون و 700 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب ۵ میلیون و 200 هزار تومان و دو میلیون و 700 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام ایاطلا ارزان میشود یاگرانتر

  • دلسا

    چرا آنقدر گران شد اخه

  • دلسا

    فکر نکنم ارزان بشه