کد مطلب: ۴۸۷۴۹۵

کاهش مجدد قیمت‌ها در بازار طلا و سکه / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/۸/۷

کاهش مجدد قیمت‌ها در بازار طلا و سکه / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/8/7

قیمت طلا و سکه امروز، بر خلاف ثبات بهای طلای جهانی و افت نرخ ارز، کاهش یافت که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید به سیزده میلیون و 439 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر ابهامات مربوط به انتخابات آمریکا و افزایش جهانی موارد ابتلا به کووید ۱۹ تغییر چندانی نداشت و بالای مرز ۱۹۰۰ دلار ماند.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری ثابت بود و در ۱۹۰۶ دلار و ۱۵ سنت ایستاد. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد کاهش، به ۱۹۰۷ دلار و ۱۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز سه‌شنبه با ۰.۳ درصد افزایش، در ۱۹۱۱ دلار و ۹۰ سنت بسته شده بود.

استفن اینس، استراتژیست بازار جهانی شرکت اکسی کورپ در این باره گفت: سرمایه‌گذاران به دلیلی برای خرید طلا نیاز دارند و این دلیل از یک سیگنال سیاست پولی خواهد آمد. با افزایش شیوع ویروس کرونا در همه نقاط، در مقطعی تدابیر محرک مالی خواهیم داشت و این امر احتمالا به مداخله بیشتر بانک مرکزی منجر می‌شود زیرا اقتصاد آسیب شدیدی خواهد دید.

پاندمی ویروس کرونا باعث چاپ کم سابقه پول و کاهش نرخ‌های بهره در سراسر جهان شده و طلا را در مسیر ثبت بزرگترین رشد قیمت سالانه در یک دهه اخیر قرار داده است.

در این بین، بازارها پس از اینکه دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا اذعان کرد که توافق بسته کمک مالی کرونا احتمالا پس از انتخابات سوم نوامبر صورت خواهد گرفت، ناامید شدند.

با افزوده شدن ابهامات انتخابات آمریکا به ریسک گریزی در بازار، شاخص دلار در برابر ارزهای رقیب ۰.۲ درصد رشد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، نگرانی‌ها نسبت به شیوع ویروس کرونا ادامه دارد و آمریکا، روسیه، فرانسه و سایر کشورها شاهد ثبت رکورد روزانه ابتلا هستند. دولت‌های اروپایی در واکنش به این شرایط محدودیت‌های جدیدی را برای مهار پاندمی وضع کرده‌اند.

تائو وانگ، تحلیلگر فنی رویترز پیش‌بینی کرد اونس طلا ممکن است حمایت در سطح ۱۸۸۷ دلار را تست کند و اگر از این سطح بهبود پیدا کند در سطح ۱۹۱۲ دلار با مقاومت روبرو خواهد بود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۹ درصد سقوط کرد و به ۲۴ دلار و ۳۳ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، در ۸۸۰ دلار ایستاد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد افزایش، به ۲۳۴۸ دلار و ۸۱ سنت رسید.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ‌چهار‌شنبه 7 آبان ساعت ۱۹، با 377 تومان کاهش نسبت به روز گذشته 27،848 تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز چهارشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم 27 هزار و 850 تومان اعلام کرده‌اند. قیمت خرید دلار امروز در صرافی اعلام نشده است.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز چهار‌شنبه 7 آبان ساعت ۱۹، با 546 تومان کاهش نسبت به روز گذشته 32،852 تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، 32 هزار و 850 تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز امروز در صرافی اعلام نشده است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم دوازده میلیون و 698 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید سیزده میلیون و 439 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه نسبت به روز گذشته افزایش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و 253 هزار و 100 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 7 میلیون و 500 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب ۵ میلیون تومان و دو میلیون و 650 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    مواظب باشین طلا به زودی گرمی یه ملیون خواهد شد.

  • مهناز

    قیمت هرکالایی تو این مملکت هر چقد هم پایین بیاد به قیمت قبل نمیرسه الکی دل خوش نکنیم مقصر این گرونی ها آمریکا نیست ضعف مدیریته ☹️

    • لال

      حقمون هر کی به حقش

  • محمد

    نظرات دروغین عمرا طلا و دلار پایین بیاد چندوقته گفتند میخواد بیاد پایین منظورشون همون صدهزار تویی طلا بود وگرنه ک ما هیچ ارزونی رو نمیبینیم طلارو برید بالاارزویی خریدش موند رو دل ما جوان ها ک تازه میخواستیم عقدکنیم دلاربردید بالا به سبب اون تمام وسایل منزل ماشین و خونه رفت بالاارزوی اونام موندش رو دلمون خداییی مرغ بردید بالا ارزوی خوردن مرغ ب دل همه گذاشتید حداقل قیمت تخم مرغ و نون بیارید پایین تا ارزویی اینم رودلشون نمونه از همه ی کسانی ک پول دارند و قصد خرید طلادارند خواهش میکنم نخرید بزارید تو جامعه یک رنگی باشه ما جوان ها دل داریم ارزو داریم ک ازدواج کنیم اما با کدوم پول!!!!!

  • اقتصاد‌دان

    چرا‌قیمت‌ملک‌و‌خودرو‌پایین‌نمیاد‌چرا‌که‌انها‌تابلو‌ندارند‌کم‌زیاد‌کنندپس‌این‌قیمت‌ها‌هم‌حرفی‌وروانی‌است

  • ناشناس

    ریزش زیاد فرصت خرید اخه چی پایین اومده که طلا ارزون شه وقتی همه چی بالاست طلا فروشم به قیمت کم نمی فروشه بخرید 3 تومن تو گلوی طلا گیر کرده ??

  • ناشناس

    درود‌سلام‌به‌تجارت‌نیوز‌که‌نظرات‌را‌اعلام‌میکند‌دنیای‌اقتصاد‌
    یکجانبه‌فقط‌نظر‌خود‌را‌اعلام‌میکند‌

  • هدیه

    چرا خونه ارزون نمیشه ، خونه از هر چیز دیگری مهمتره ، به خاطر بی پولی باید تو مناطق جرم خیز و بد زندگی کنیم ، ای داد و بیداد از این وضعیت

  • ناشناس

    سلام دوستان

  • ناشناس

    مردم ما عجیبترین مخلوقات زمینی هستن. همیشه در صحنه، همیشه در صف. هرچی گرون میشه بدوبدو میرن زنبیل میزارن

  • ناشناس

    بی عقل ترین مردم دنیا هستیم ما