کد مطلب: ۵۲۶۳۴۶

جزئیات قیمت‌ها در بازار طلا و سکه / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۱/۱۷

جزئیات قیمت‌ها در بازار طلا و سکه / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۱/۱۷

قیمت طلا و سکه امروز، با پیروی از رشد بهای طلای جهانی و رشد نرخ ارز، افزایش یافت که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید به ده میلیون و ۷۵۲ هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی تحت تاثیر ضعیفتر شدن ارزش دلار و عقب‌نشینی بازده اوراق قرضه آمریکا، به بالاترین حد در بیش از یک هفته گذشته صعود کرد.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۷۳۴ دلار و ۷۲ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۱۷۳۴ دلار و ۸۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته تغییر چندانی نداشت و در ۱۷۲۸ دلار و ۸۰ سنت بسته شد.

کایل رودا، تحلیلگر شرکت آی جی مارکت درباره روند روز جاری بازار اظهار کرد: پس از آمار اقتصادی قوی روز جمعه و روز دوشنبه در آمریکا، موقعیت دلار به عنوان دارایی مطمئن تضعیف شد و سرمایه گذاران به سوی دارایی‌های پرریسکی رفتند که بازدهی بالاتری دارند.

دلار در برابر ارزهای رقیب به پایین‌ترین حد دو هفته گذشته نزول کرد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی ارزان‌تر ساخت. همچنین بازده اوراق خزانه آمریکا کاهش یافت و از بالاترین رکورد ۱۴ ماه اخیر که هفته گذشته به آن صعود کرده بود، فاصله گرفت. بازده پایین‌تر اوراق قرضه هزینه نگهداری طلا که بازدهی ندارد را کاهش می دهد.

در این بین، آمار اقتصادی بهتر از حد مطلوب در آمریکا امیدها به احیای اقتصادی را برانگیخت و سرمایه گذاران را به سمت دارایی‌های پرریسک هدایت کرد.

بر اساس گزارش رویترز، لورتا مِستر، رییس بانک فدرال رزرو کلیولند روز دوشنبه اعلام کرد دورنمای اقتصادی آمریکا روشن‌تر شده است و بانک مرکزی برای کمک به رشد اقتصادی بیشتر، باید به سیاست تسهیل پولی خود ادامه دهد.

طلا از تدابیر محرک مالی بانک‌های مرکزی سود می‌برد زیرا این فلز ارزشمند پناهگاه مطمئن دارایی در برابر تورم ناشی از این سیاست‌ها به شمار می رود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ثابت بود و در ۲۴ دلار و ۹۰ سنت ایستاد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد کاهش، به ۲۶۵۴ دلار و ۳۳ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۲۰۷ دلار و ۵۰ سنت رسید.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز سه‌شنبه ۱۷ فروردین ساعت ۱۹، با ۳۰۳ تومان افزایش نسبت به روز گذشته ۲۴،۷۰۸ تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز سه‌شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم ۲۴ هزار و ۴۶۷ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۳ هزار و ۹۸۳ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز سه‌شنبه ۱۷ فروردین ساعت ۱۹، با ۴۳۹ تومان افزایش نسبت به روز گذشته ۲۸،۸۸۰ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۲۸ هزار و ۷۸۵ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۷ هزار و ۲۱۵ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم ده میلیون و ۶۴۷ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ده میلیون و ۷۵۲ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه نسبت به روز گذشته افزایش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۶۹ هزار و ۴۰۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۶ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب ۴ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان و دو میلیون و ۳۵۰ هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.