خبر مهم:

کد مطلب: ۶۷۵۸۷۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ورق طلا و سکه برگشت/ سکه یک روزه ۹۰۰ هزار تومان گران شد!‌

ورق طلا و سکه برگشت/ سکه یک روزه ۹۰۰ هزار تومان گران شد!‌

در حالی که انتظار می‌رفت قیمت طلا و سکه یک کانال دیگر عقب بنشیند، ورق در بازار برگشت و روند قیمت‌ها صعودی شد. در آخرین روز معاملاتی این هفته، قیمت سکه تمام بهار آزادی ۹۲۰ هزار تومان افزایش یافت و به ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ورود مجددا سکه به میانه کانال ۱۵ میلیون تومانی در حالی است که قیمت سکه در هفته گذشته تا ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هم رسیده بود و بسیاری معتقد بودند اخبار امیدبخش برجامی می‌تواند سکه را به کانال ۱۳ میلیون تومانی هدایت کند.

قیمت طلا هم روز گذشته ۹ تیر ماه، ۱۰۰ هزار تومان افزایش یافت و به یک میلیون و ۴۳۳ هزار تومان رسید. قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح هم افزایش قابل توجهی داشت و به ۱۴ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان رسید. نیم‌سکه هشت میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، ربع‌سکه پنج میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی سه میلیون و ۱۰۰ تومان شد.

بازار جهانی، ترمز قیمت طلا را می‌کشد؟

بر خلاف بازار داخل که روند قیمت‌ها در آن فزایشی بود، قیمت انس جهانی طلا دو دلار کاهش پیدا کرد و به هزار و ۸۱۳ دلار رسید.

سوالی که وجود دارد این است که در هفته آینده قیمت طلا و سکه به چه سمتی می‌رود؟ دو عامل بر قیمت طلای داخلی اثر می‌گذارد، یکی نوسانات نرخ ارز و دیگری قیمت جهانی طلا.

قیمت دلار در بازار آزاد ظرف یک روز رشد قابل توجهی داشت و همین مساله بر افزایش قیمت طلا و سکه هم اثرگذاشت.

پیش‌بینی‌ها می‌گفت عاملی که می‌تواند قیمت دلار را مهار کند،‌مذاکرات برجامی و توافق است. اما مذاکرات دوحه بدون نتیجه امیدوارکننده‌ای پایان یافت و فعلا مشخص نیست مذاکرات جدید چه زمان شروع می‌شود و چقدر به نتیجه نزدیک می‌شود.

اما شواهد حاکی از این است که اگر قیمت دلار افزایش پیدا نکند،‌بعید است که ظرف هفته آینده کاهش داشته باشد. بر این اساس می‌توان انتظار داشت طلا و سکه هم دنباله‌روی قیمت دلار باشند.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه هفته آینده

اما از طرف دیگر، پیش‌بینی‌ها می‌گوید قیمت جهانی طلا نزولی است. اما بعید است که کاهش چند دلاری قیمت طلای جهانی بتواند قیمت طلا در بازار ایران را کاهشی کند.

کارشناسان روز گذشته اعلام کرده بودند که اگر قیمت سکه محدوده ۱۴ میلیون و ۵۰۰ و ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را پشت سر بگذارد، ورود سکه به کانال ۱۵ میلیون تومانی حتمی است. این پیش‌بینی محقق شد و سکه به ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید.

حالا گفته می‌شود اگر سکه بتواند چند روزی در بالای کانال ۱۵ میلیون تومان بماند،‌ باید منتظر رشد بازار طلا و سکه باشیم. اما اگر قیمت‌ به زیر ۱۵ میلیون تومان برگردد، با شکست بازار مواجه می‌شویم و بازار اصلاح می‌خورد.

بر این اساس باید مرز ۱۵ میلیونی سکه را رصد کرد تا بتوان آینده طلا را پیش‌بینی کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    تو رو خدا به معیشت هم برسید،

  • سعید

    تا زمانی که ما با دنیای تجاری و اقتصادی غرب مشکل داریم و تا زمانی که در تحریم هستیم همین آش و همین کاسه است ..اینو هر آدم بالغی متوجه شده در 30 سال گذشته….

  • ناشناس

    ما طلا و سکه نمیخام فقط میخایم زندگی کنیم انرژی هسته ای هم نمیخایم فقط دوستی صلح و آرامش .شما شرمنده نشدید پیش بچه هاتون. ما هم کرایه خونه و هم کرایه مغازه بدیم بی انصاف اونقد برد بالا فقط براش حمالی میکنیم فقط فیش آب و برق و گاز و ۵۰۰ هزار برا نون .اگر مادرم نبود واقعن تو مشکل می‌افتادیم رنگ گوشت از یادمون رفته

  • ناشناس

    رئیس جمهور محترم که جوان‌ها را به ازدواج ترغیب یک حلقه ،یو انگشتر نمیشه خرید میلیون ها دلار وارد کشور شد حتی ارز وارد بازار نمیشه تا اثرات عدم توافق برجام یک شبه ۱۳۰۰قیمت سکه بالا رفته مگه قرار نبود قیمت ها به مذاکرات گره نخورد لطفا چاپ بفرمایید

  • ناشناس

    نگین ازدواج کنید حرف نزنید فقط تشریف ببرید خرید

  • ناشناس

    بخدا من از یال ۹۵ شوهرم مریض خونه افتاد این ماه باید خونه جابه جا کنم شب و گریه کارمه با صدقه مردم کار کردن خودم حتی داروهای شوهرم رو به زور تهیه میکنم به خداوندی خدا یک ساله نه گوشت نه میوه فقط نون اگه بشه پنیر تورو خدا به دادم برسید من با بیست ملیون پیش کجا برم شما دولت مردها یه روز هم تحمل نمیکنید ولی من خدایا چی بگم کسی صدای مارو جای برسونه

    • ناشناس

      البرز شهرجدید هشتگرد مجبور نیست تهران زندکی کنی

  • عاطفه

    بمیرم الهی برای مردمم😭

  • ناشناس

    هرچی‌بگیم صدای ما به هیچ‌جانمیرسه انگار اخرزمانه

  • ناشناس

    اینقدر گرون کنند جونشون بالا بیاد

  • ناشناس

    خدا بداد همه مردم برسد که بعد جور گرفتار شدیم