کد مطلب: ۶۷۸۰۷۴

طلا اندکی آرام گرفت/ قیمت دلار و یورو ۱۵ تیر ۱۴۰۱

طلا اندکی آرام گرفت/ قیمت دلار و یورو ۱۵ تیر ۱۴۰۱

طی معاملات امروز ۱۵ تیر ۱۴۰۱ قیمت سکه تمام بهار ۱۵ میلیون و ۵۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۳۹۱ هزار و ۵۶۳ تومان اعلام شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا امروز چهارشنبه پس از رسیدن به پایین‌ترین سطح نزدیک به ۷ ماه گذشته در جلسه قبل، مهلت موقت پیدا کرد زیرا دلار پس از جهش شدید به بالاترین حد در ۲۰ سال اخیر برای اندکی متوقف شد.

بر اساس گزارش ایسنا ، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۸ و ۴۰ دقیقه صبح به وقت شرقی با سه درصد افزایش به ۱۷۶۸ دلار و ۵۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۱۷ درصد افزایش به ۱۷۶۹ دلار و ۵۰ سنت رسید.

مایکل مک کارتی، مدیر ارشد استراتژی Tiger Brokers استرالیا گفت: پس از یک سقوط قابل توجه، این یک بهبود بسیار اندک است و پس از کاهش حمایت از حدود ۱۷۹۰ تا ۱۸۰۰ دلار، طلا اکنون می‌تواند در میان‌مدت کاهش یابد.

طلا در جلسه قبل ۲.۶ درصد کاهش یافت و به ۱۷۶۲ دلار و ۸۱ سنت رسید که پایین‌ترین قیمت از اواسط دسامبر بود. مک کارتی گفت که اثر دوگانه تقویت دلار آمریکا به دلیل نرخ‌های بالاتر و خود نرخ‌های بالاتر که تاثیر مستقیمی بر شمش دارند، بر چشم‌انداز طلا تاثیر می‌گذارند.

نگاهی به عملکرد دلار

شاخص دلار در نزدیکی بالاترین سطح خود از سال ۲۰۰۲ تا کنون در نوسان بود زیرا نگرانی‌های مجدد از رکود باعث شد سرمایه‌گذاران به سمت ارز امن حرکت کنند. با این حال، کاهش اندک حدود ۰.۱ درصدی دلار در معاملات ساعتی آسیایی در روز چهارشنبه، شمش با قیمت دلار را برای خریدارانی که ارزهای دیگر دارند، اندکی ارزان‌تر کرد.

وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز گفت که طلا ممکن است حمایت ۱۷۵۶ دلار در هر اونس را آزمایش کند و شکستن آن می‌تواند به ۱۷۴۸ دلار سقوط کند. محاسبات رویترز نشان داد که بانک‌های مرکزی بزرگ در ژوئن بیش از هر ماه دیگری برای حداقل دو دهه، نرخ‌ها را افزایش دادند و با توجه به تورم در بالاترین سطح چند دهه اخیر، بعید است سیاست‌های سخت‌گیرانه در سال جاری متوقف شود.

نرخ‌های بالاتر و بازده اوراق، هزینه فرصت نگهداری شمش را افزایش می‌دهد که هیچ بازدهی ندارد. در همین حال، فدرال رزرو ایالات‌متحده صورتجلسه‌ای از جلسه سیاست‌گذاری ماه ژوئن خود را در اواخر روز منتشر خواهد کرد که می‌تواند تصویر واضح‌تری از نقشه راه برای نرخ‌های بهره به سرمایه‌گذاران بدهد.

قیمت سایر فلزات ارزشمند در بازار جهانی

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۹.۲۷ دلار رسید، پلاتین ۰.۷ درصد کاهش یافت و به ۸۵۹.۵۲ دلار رسید و پالادیوم با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۹۲۹ دلار و ۳۵ سنت رسید.

قیمت دلار در بازار امروز

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در صرافی‌‌‌ بانکی امروز ۱۵ تیر برای فروش ۲۷ هزار و ۸۲۸ تومان بود. این صرافی‌ دلار را از مردم با قیمت ۲۷ هزار و ۵۵۱ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار امروز

قیمت یورو در بانک مرکزی نیز ۴۳۰۸ تومان اعلام شد. امروز قیمت فروش یورو در صرافی‌‌‌ها بانک‌ها، ۲۸ هزار و ۷۵۱ تومان اعلام شد. قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۸ هزار و ۴۶۵ تومان است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

طبق نرخ‌‌‌ها اعلامی اتحادیه طلا و سکه تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۴ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۵ میلیون و ۵۰ هزار تومان است.

در بازار امروز قیمت طلا ۱۸ عیار برای هر گرم، یک میلیون و ۳۹۱ هزار و ۵۶۳ تومان اعلام شد.

نیم‌سکه، ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود. قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و ۳ میلیون تومان است.

آخرین اخبار حوزه طلا را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.