کد مطلب: ۸۱۸۰۷۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

چوب جادوی وین قیمت طلا و سکه را رام می‌کند؟

چوب جادوی وین قیمت طلا و سکه را رام می‌کند؟

قیمت طلا و سکه در بازار کم‌رمق و نیمه تعطیل روز شنبه روند کاهشی داشت. سایه سیگنال‌های سیاسی بر بازارهای مالی همچنان سنگین است و همچون اهرمی مانع روند صعودی در بازار فلز زرد شده است. باید توجه داشت نشست شورای حکام در حال برگزاری است و تصمیمات این نشست همچون چراغ راهنما برای بازارها عمل می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا و سکه در هفته گذشته به جهت سیگنال‌های مساعد سیاسی که روانه بازار شد در بیشتر روزها روند کاهشی داشت. علاوه بر آن دو روز گذشته بازار تعطیل بود و روز شنبه بازار فلز زرد کم‌رمق و بی‌جان بود و معامله‌گران نیز تمایلی به مبادله نداشتند.

قیمت سکه و طلا 16 خرداد 1402

سفر هفته گذشته سلطان عمان به ایران، این گمانه‌ را تقویت کرد که تحرک در دیپلماسی ایالات متحده و ایران ممکن است از آنچه مطرح می‌شود بیشتر باشد؛ به این ترتیب، میانجیگری عمان برای بازارهای مالی همچون اهرمی بازدارنده عمل کرده است. تا کنون عمان نقش مهمی در دیپلماسی آمریکا و منطقه با ایران، از جمله آزادی و تبادل زندانیان غربی داشته است.

علاوه بر این، دور جدید نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، روز گذشته در وین آغاز به کار کرد. موضوع ایران نیز یکی از سرفصل‌هایی است که طبق جلسات پیشین در دستور کار شوراست؛ قرار است راستی‌آزمایی و بازرسی فعالیت‌های اتمی ایران در پرتو قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد و اجرای توافقنامه پادمان بررسی شود.

این نشست تا روز جمعه ادامه دارد و نتایج مثبت آن می‌تواند اهرم دیگری برای تعادل‌بخشی به روند قیمت دربازارها مالی باشد.

بنابراین برای پیش‌بینی روند قیمت طلا و سکه در روزهای باقیمانده از هفته جاری باید چشم به راه اخبار سیاسی داشت. بدون شک روزهای اخیر، روزهای پرخبری برای بازارهای مالی است و مسیر این اخبار روند قیمت در بازارفلز زرد را تعیین می‌کند.

کاهش قیمت تمام قطعات سکه

روز شنبه قيمت در بازار فلز زرد کاهش داشت. گفتنی است انس جهانی طلا نیز در لحظه نگارش این گزارش به قیمت ١٩۵۸ دلار رسیده است و نسبت به شب گذشته ۱۰ دلار افزایش داشته است.

شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲، قیمت سکه امامی ۲۰۸ هزار تومان کاهش داشت. این قطعه با قیمت ۳۰ میلیون و ۳۸۰ هزارتومان معامله شد. برخلاف کاهش قیمت در تمام قطعات سکه اما قیمت سکه بهار آزادی افزایش محدود ۹ هزارتومانی داشت و با قیمت ۲۷ میلیون و ۲۹۶ هزار تومان مبادله شد.

نیم سکه نیز ۱۰۰ هزار تومان كاهش داشت و با قیمت ۱۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، معامله شد. ربع سکه ، با كاهش ۵۰ هزار تومانی به قیمت ۱۱ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رسید. سکه گرمی نیز ۲۰ هزار تومان ارزان شد و با قیمت ۶ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان معامله شد.

سرپیچی حباب سکه از کاهش قیمت

روز شنبه حباب سکه‌ بر خلاف رشد قیمت سکه با روند افزایشی باز شد. حباب سکه بهار بیشترین افزایش را داشت و ۳۷۰ هزار تومان گران شد.

در این روز قیمت طلا با روند كاهشی باز شد. هر مثقال طلا با قيمت ۱۰ ميليون و ۷۱۱ هزار تومان معامله شد و کاهشی در حدود ۱۳۰ هزار تومانی داشت. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۳۵ هزار تومان كاهش داشت و با قیمت دو میلیون و ۴۶۸ هزار تومان مبادله شد.

قیمت طلای دست دوم هم دو میلیون و ۴۳۵ هزار تومان شد و ۳۴ هزار تومان کاهش قیمت داشت.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار ارز و طلا بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.