کد مطلب: ۸۱۸۵۹۵

تجارت نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت طلا و سکه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ / ترکش اخبار سیاسی دامان سکه را گرفت

قیمت طلا و سکه 17 خرداد 1402 / ترکش اخبار سیاسی دامان سکه را گرفت

روز گذشته قیمت طلا و سکه متاثر از اخبار سیاسی و عدم تمایل معامله‌گران بازار فلز زرد به مبادله، ریزش داشت. این کاهش قیمت باعث شد سکه امامی پس از سه ماه کریدور ۳۰ میلیون تومانی را از دست بدهد. کارشناسان اقتصادی معتقدند اگر اخبار مساعد از نشست شورای حکام روانه این بازار شود، روند قیمت همچنان نزولی است.

به گزارش تجارت‌نیوز روز گذشته بار اخبار سیاسی بر قیمت طلا و سکه نسبت به سایر بازارها سنگین‌تر بود. دیروز قیمت سکه امامی به کریدور ۲۰ میلیون تومانی برگشت و سکه بهار نیز یک کریدور عقب‌نشینی کرد. طی سه ماه گذشته سکه امامی همواره در کانال ۳۰ میلیونی مبادله شده و این کاهش قیمت در مدت مذکور بی‌سابقه بوده است.

قیمت سکه و طلا 16 خرداد 1402

فعالان بازار فلزات گران‌بها که در هفته‌های گذشته نیز نسبت به هر گونه مبادله در این بازار بدبین بودند دیروز نیز نظاره‌گر روند نزولی بازار بودند و تمایلی به معامله نداشتند.

فعلا بازارهای مالی چشم‌انتظار نتایج نشست‌ شورای حکام، شایعه آزادسازی ۲۴ میلیارد دلار از منابع ارزی بلوکه‌شده ایران و نتیجه اقداماتی نظیر رونمایی از یک موشک هایپرسونیک جدید هستند.

کارشناسان اقتصادی نیز نوسانات قیمتی روزهای گذشته در بازار فلز گرانبها را طبیعی می‌دانند؛ آنها معتقدند در حال حاضر بازار طلا و ارز با آرامش همراه است و عرضه و تقاضا در تعادل قرار دارد.

معامله‌گران طلا و سکه روند قیمت‌ روزهای آینده را در سطوح فعلی پیش‌بینی می‌کنند. به اعتقاد آنها تا تعیین تکلیف نهایی مذاکرات، نوسانات بازار طلا و ارز مانند روزهای گذشته باقی است و سنگینی وزنه کاهش بر روند بازار محسوس است.

تغییر کانال سکه امامی و بهار

دیروز ۱۶ خرداد ۱۴۰۲، قیمت سکه امامی ۵۰۰ هزار تومان کاهش داشت. این قطعه با قیمت ۲۹ میلیون و ۸۰۱هزار تومان معامله شد.

قیمت سکه بهار آزادی نیز با کاهش ۴۰۵ هزار تومانی، کانال ۲۷ میلیونی را از دست داد و با قیمت ۲۶ میلیون و ۷۸۶ هزار تومان مبادله شد.

نیم سکه ، دیروز ۲۰۰ هزار تومان كاهش داشت و با قیمت ۱۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد. ربع سکه ، با كاهش ۱۵۰ هزار تومانی به کف کانال ۱۱ میلیون تومانی برگشت. سکه گرمی نیز ۸۰ هزار تومان ارزان شد و با قیمت ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد.

کاهش حباب سکه تعدیل شد

در میانه معاملات روز گذشته، حباب سکه‌ میلیونی ریخت اما در پایان معاملات، این کاهش قیمت حباب کمی تعدیل شد. دیروز حباب سکه امامی با ۷۵۲ هزار تومان ریزش، بیشترین مقدار کاهش قیمت را داشت و از حباب سکه بهار نیز ۶۲۴ هزار تومان کم شد.

دیروز قیمت طلا نیز كاهش داشت. هر مثقال طلا با قيمت ۱۰ ميليون و ۶۴۹ هزار تومان معامله شد و کاهش قیمت ۲۲ هزار تومانی داشت. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز نزدیک به ۷۰۰۰ تومان كاهش داشت و با قیمت دو میلیون و ۴۵۷ هزار تومان مبادله شد.

قیمت طلای دست دوم نیز دو میلیون و ۴۲۵ هزار تومان شد. گفتنی است دیروز قیمت انس جهانی طلا روند افزایشی داشت و در لحظه نگارش این گزارش با قیمت ۱۹۶۳ دلار معامله شد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار ارز و طلا بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی

    با احترام خانوم صفاری پس نتیجه میگیریم اقتصاد ایران تحت شرایط سیاسی است ….
    به امید روزی که با حل مشکلات سیاسی مردم عادی و زحمت کش ایران یک نفس آرام بکشند .