کد مطلب: ۶۱۴۷۰۹

کاهش چشمگیر قیمت طلا و سکه در اولین روز هفته/ قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۱۰/۱۸

کاهش چشمگیر قیمت طلا و سکه در اولین روز هفته/ قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۱۰/۱۸

در اولین روز از معاملات این هفته قیمت طلا و سکه با کاهش چشمگیری همراه شد و سکه تمام طرح قدیم به ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پس از آنکه آمارها نشان داد که رشد اشتعال در آمریکا کمتر از حد انتظار بوده است قیمت طلا روز جمعه اندکی افزایش داشت اما با توجه به سیگنال ارسالی از سوی فدرال رزرو در مورد افزایش نرخ بهره فلز زرد در مسیر ثبت افت هفتگی قرار گرفت.

به گزارش رویترز، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با ۰٫۳۰ درصد افزایش به ۱۷۹۶ دلار و ۵۵ سنت رسید. قیمت فلز زرد در پایان معاملات آتی دیروز برای تحویل در ماه فوریه هم با ۰٫۴۶ درصد رشد به ۱۷۹۷ دلار و ۴۰ سنت رسید.

جیووانی استانوو، تحلیلگر موسسه یو بی اس در این باره گفت: «در حالی که تعداد فرصت های شغلی ایجاد شده در ماه دسامبر در آمریکا کمتر از حد انتظار بوده، اما با توجه به اینکه نرخ بیکاری در این کشور در حال حرکت به سمت پایین ترین رقم چند سال اخیر است، بازار طلا شاهد نوسان بود.»

گزارش دولت آمریکا نشان داد بخش غیرکشاورزی اقتصاد این کشور در ماه گذشته ۱۹۹ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده که کمتر از پیش بینی ۴۰۰ هزار بشکه ای تحلیلگران بوده است.

سوکی کوپی تحلیلگر استاندارد چارترد نیز در مورد آخرین وضعیت بازار طلا گفت: «واکنش بازار به آمارهای بازار کار نشان می دهد که در آستانه نشست سیاست گذاری فدرال رزرو بازار بیشتر روی ریسک های تورمی متمرکز شده است.»

اوایل دیروز و تحت تاثیر رشد سوددهی اوراق قرضه خزانه داری آمریکا قیمت طلا به پایین ترین رقم از ۱۶ دسامبر یعنی ۱۷۸۲ دلار و ۱۰ سنت رسید و در مسیر کاهش هفتگی حدودا ۲ درصدی قرار گرفت.

صورت مذاکرات نشست قبلی فدرال رزرو که روز چهارشنبه منتشر شد نشان داد که مقام های بانک مرکزی آمریکا موضوع افزایش زودتر از موعد نرخ بهره را جهت مقابله با نرخ بالای تورم مورد بحث قرار داده اند.

قیمت دلار در بازار امروز

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ۱۸ دی تا ساعت ۱۹، به رقم ۲۶ هزار و ۸۸۴ تومان‌ رسید.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز قیمت دلار را برای فروش ۲۶ هزار و ۸۸۹ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۶ هزار و ۳۵۶ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار امروز

قیمت یورو در بانک مرکزی ۴۷۶۹ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۳۰ هزار و ۵۷۵ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۹ هزار و ۹۷۰ تومان است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

طبق نرخ‌های اعلامی سایت طلا و جواهر تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۲ میلیون ۴۸۰ هزار تومان است.

در بازار امروز قیمت طلا برای هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۲۱۸ هزار ۱۹۵ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، شش میلیون و ۶۳۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۶۸۰ هزار تومان و دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان است.

آخرین اخبار حوزه طلا را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    جوادمن خودم دلارخریده بودم فروختم اگه ایران باغرب به توافق برسه که معلومه میرسه دلارازبیست هزارهم پاین میادسکته کردن دلالهایه دلاردرراهه

    • ناشناس

      بزک نمیر بهار میاد
      خربزه با خیار میاد

    • ناشناس

      خداکنه

    • ناشناس

      درستش کُمبزه است?

    • ناشناس

      خدا کنه بیاد پایین بریم بخودمون برسیم دندون میخوای درست کنی خداتومنه بفکرمردم باشید .همچین گرونی

  • ناشناس

    ببینید اصلا ربطی. به مذاکره واین حرفا نداره یه عده ای دلار میخرن که پولشونم زیاده وخرشونم می‌ره یعنی دم کلفتن بعد هی قیمتش میبرن بالا مردم بد بخت ما هم اگه صد هزار دارن میرن میدن دلار بدتر دامن میزنن به این آتیش وبا اخبار مذاکره وصلح وجنگ این حرفا حواس مردمو گرم میکنن که به خاطر این گران شد دلار حسابی که رفت بالا بعد دلارای خودشونو میفروشن بعد میگن مذاکره خوب پیش رفت صلح شد دلار ارزان شد دوباره بد بخت به اون عده ای از مردم که دلار خریدن پس اگه مردم طمع نکنن ودلار نخرن اینقدر تورم ایجاد نمیشه وبعدم ضرر نمیکنن حالا دلالای دلار بد بخت هی ضرر بدین این چیزی که من از این بازار فهمیدم اگه کسی نظر دیگه ای داره به من یاد بده ممنون میشم

  • ناشناس

    مشکل همین مردم هستن اگه نخرند می میرن فقط به اسم توافق با مردم نفهم دارن بازی می کنن نمی دونم کی می خوان از خواب بیدار بشن

  • ساناز

    مردم شدن بازیچه، عروسک خیگه شب بازی شدیم، طلا150هزارتومان شده 1200حالاهرچجدوقت یکبار100تومن بالامیبرن میگین گرون شد، 100تومن پایین میارن میگن ارزون شد، لعنت به شیری که خوردفن، لعنت به این همه آزارواذیت

  • ناشناس

    خدای متعال از هر چه واسطه گر گرون کننده کالاها و اجناس هست نگذره خدا سخت ترین سزایشون بده که این دلالان و واسطه گران و عاملین گرانی‌های اجناس که کمر ملت خم کرده خداوند آه این ملت و مظلومین و فقر ا و نیازمندان از بانیان گرانی بگیره خداوند هر چه دلالو واسطه گر گرانی هست نابود کند و پول این گرانی‌ها را فقط به دارو و دکتر بابت سخت ترین بیمارها شون بدن و علاج نداشته باشندکه ،عامل و عاملین گرانی را به سخت ترین بلایی که تابه حال به هیچکس نرسیده به جان عامل و عاملین گرانی بیافته که هیچ علاج نداشته باشه و شب و روز از درد به خودش بپیچه و شب اول قبر و آخرشون آتش عذاب بباره به حق اشک فرزندان خردسال نیازمندان و فقرایی که برای خرید کوچکترین اجناسو کالاها باید زجر بکشند و توانایی آن را نداشته باشند واقعا ننگ و نفرین بر عامل و عاملین گرانی در کشورمان ایران .