کد مطلب: ۶۵۵۱۸۸

طلا به مرز یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی نزدیک شد/ قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۱/۰۲/۲۵

طلا به مرز یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی نزدیک شد/ قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۱/۰۲/۲۵

قیمت طلا و سکه در بازار داخلی طی معاملات امروز نیز به افزایش خود ادامه داد و قیمت طلا به مرز یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی نزدیک‌تر شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا طی هفته گذشته کاهش شدیدی یافت و به پایین ترین قیمت سه ماه اخیر رسید. حال کارشناسان پیش بینی می کنند که قیمت طلا طی روز های پیش رو همچنان کاهش خواهد یافت.

به گزارش سایت طلا، قیمت طلا در روز پنجشنبه به زیر ۱۸۳۰ دلار سقوط کرد که به عنوان یک سطح حمایت کلیدی برای طلا به شمار می رفت. این موضوع باعث شد تا فروش های فنی افزایش یافته و کارشناسان پیش بینی کنند که در ادامه قیمت این فلز زرد کاهش بیشتری پیدا خواهد کرد.

داده های تورم که در هفته گذشته منتشر شد و عدد ۸٫۳ را نشان می داد بالاتر از پیش بینی های بازار بود که در نتیجه باعث افزایش ارزش دلار و کاهش قیمت طلا شد. بالا ماندن تورم همچنین نشان می دهد که فدرال رزرو موضع خود درباره تشدید سیاست های مالی را تغییر نخواهد داد و این موضوع نیز باعث ضعف بیشتر قیمت طلا خواهد شد.

به گفته کارشناسان بازار، بسیار بعید است که تورم در آینده ای نزدیک کاهش پیدا کند و در نتیجه می توان انتظار داشت که فدرال رزرو همچنان مواضع تهاجمی خود را حفظ کند.

به گفته بارت ملک، قیمت طلا در هفته گذشته حمایت قوی ۱۸۳۰ دلار را از دست داد و هم اکنون انتظار می رود که به سمت کانال ۱۷۹۰ دلاری پیش رفته و در آنجا تثبیت گردد. با این حال دیگر کارشناس طلا بازار طلا، اورت میلمن، اشاره کرد که طلا در این مسیر ابتدا باید از سطح روانی ۱۸۰۰ دلار افت کند.

میلمن اشاره کرد که خطر سقوط به زیر ۱۸۰۰ دلار در روز های پیش رو وجود دارد اما با این حال این به معنی پایان طلا نیست؛ بلکه طلا می تواند در صورت معکوس شدن روند حرکت آن، تنها طی چند هفته به ۱۹۰۰ دلار بازگردد.

به گفته فرانک چولی، تحلیلگر بازار طلا، طلا در حال حاضر بیش از حد فروخته شده است و در صورتی که بهبودی در داده های اقتصادی شاهد باشیم، به راحتی می تواند بازگردد و صعود کند.

قیمت دلار در بازار امروز

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ۲۴ ادریبهشت اعلام نشد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را کماکان ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرد.

صرافی‌‌‌ها بانک‌ها امروز قیمت دلار را برای فروش ۲۵ هزار و ۶۲۷ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۵ هزار و ۳۷۲ تومان خریداری می‌کنند.

‌‌قیمت یورو در بازار امروز

قیمت یورو در بانک مرکزی نیز ۴۳۷۳ تومان اعلام شد. امروز قیمت فروش یورو در صرافی‌‌‌ها بانک‌ها، ۲۸ هزار و ۲۴۷ تومان اعلام شد. قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۷ هزار و ۹۶۶ تومان است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

طبق نرخ‌‌‌ها اعلامی اتحادیه طلا و سکه تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۴ میلیون و ۴۷۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۳ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان است.

در بازار امروز قیمت طلا برای هر گرم طلا ۱۸ عیار، یک میلیون و ۳۸۷ هزار و ۴۰۸ تومان اعلام شد.

نیم‌سکه، هفت میلیون و ۸۵۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود. قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب چهار میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و دو میلیون و ۷۵۰ هزار تومان است.

آخرین اخبار حوزه طلا را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ✔✔✔✔

  • ناشناس

    بد

  • ناشناس

    طلا دل خوش می خاد بندازی لذتشو ببری نه مثه بدبختا از ترس دزد قایم کنی