کد مطلب: ۵۹۱۵۱۶

نگاه بازار سکه به دلار / آخرین قیمت طلا و سکه پیش از امروز ۵ آبان

نگاه بازار سکه به دلار / آخرین قیمت طلا و سکه پیش از امروز ۵ آبان

در پی تقویت دلار امریکا و افت اندک اونس در بازارهای جهانی قیمت طلا و سکه اعلام شد و بر این اساس سکه تمام بهار آزادی با ۲۵ هزار تومان کاهش ۱۱ میلیون و ۵۰۰ تومان قیمت خورد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به دنبال تقویت قیمت دلار و رشد سوددهی اوراق قرضه خزانه داری آمریکا و در حالی که سرمایه گذاران در حال ارزیابی واکنش احتمالی بانک های مرکزی به رشد تورم هستند، قیمت طلا روز سه شنبه شاهد کاهش بود، اما در بالای رقم ۱۸۰۰ دلار باقی ماند.

به گزارش رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰٫۲۶ درصد کاهش به ۱۸۰۳ دلار و ۷ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه دسامبر با ۰٫۱۷ درصد کاهش به ۱۸۰۳ دلار و ۷۰ سنت رسید.

بر اساس این گزارش، روز دوشنبه قیمت طلا با حدود یک درصد جهش به رقم ۱۸۰۹ دلار و ۶۶ سنت رسید و تنها حدود ۴ دلار با بالاترین رقم یک ماه اخیر که هفته پیش به ثبت رسید فاصله داشت.

شاخص ارزش دلار روز سه شنبه شاهد رشد ۰٫۱ درصدی بود و سبب گرانتر شدن طلا برای خریدارانی شد که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.

سوددهی اوراق قرضه ده ساله خزانه داری آمریکا نیز امروز به رقم ۱٫۶۳۶۹ درصد رسید و موجب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا شد.

استفن اینز تحلیلگر موسسه مدیریت دارایی اس پی آی در این باره گفت: «با توجه به وضعیت تورمی کنونی و تا زمانی که فدرال رزرو اقدام قابل توجهی برای مهار تورم صورت ندهد احتمالا شاهد تقویت قیمت طلا خواهیم بود.»

وی در ادامه افزود: «اما اگر تورم از کنترل خارج شود، ممکن است فدرال رزرو سریعتر از آنچه انتظار می رود اقدام به بالا بردن نرخ بهره کند و این موجب تضعیف قیمت طلا خواهد شد.»

دنیای اقتصاد نوشت:

پس از رشد آرام و چندروزه بهای سکه امامی و رسیدن آن به نزدیکی کانال ۱۲میلیون تومانی، روز سه‌شنبه همزمان با افت نرخ دلار در بازار آزاد و همچنین نزول ارزش اونس طلا در معاملات بازار جهانی، از سطح قیمتی خود کمی عقب‌نشینی کرد. بر این اساس هر سکه امامی روز گذشته به قیمت ۱۱میلیون و ۸۷۰هزار تومان معامله شد. حباب قیمتی سکه کاهش قابل‌توجهی را طی معاملات چند هفته گذشته تاکنون تجربه کرد؛ به طوری که حباب این فلز گرانبهای داخلی به زیر ۲۰۰هزار تومان نیز افت کرده است. گفته می‌شود تردید معامله‌‌‌گران ارزی از آرامش نسبی تقاضای سکه برخاسته و این آرامش در شرایطی رقم خورد که وضعیت اونس طلا در چند روز گذشته افزایشی بود و روند کاهشی روز گذشته اونس نیز به عنوان تشدید‌کننده افت قیمت‌ها ظاهر شد.

کاهش دوباره طلا

قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی تحت‌تاثیر رشد ارزش دلار و بازده اوراق قرضه آمریکا با کاهش روبه‌رو شد. اونس طلا که دوشنبه در نخستین روز کاری در قیمت ۱۸۰۶دلار بسته شد، روز گذشته (در ساعت ۲۰) به ۱۷۹۳دلار تنزل یافت.

نوسان اندک قیمت طلا این روزها در حالی اتفاق می‌‌‌افتد که سرمایه‌گذاران منتظر اجلاس سیاستگذاری جدید بانک مرکزی آمریکا در هفته جاری هستند. به نظر می‌رسد طلا در فضای تورمی فعلی تا زمانی که موضع بانک مرکزی برای تحکیم سیاست پولی قطعی شود، به‌خوبی حمایت خواهد شد. اما آنچه باعث کاهش قیمت طلا در روز گذشته شد، تقویت ارزش دلار از پایین‌‌‌ترین سطح یک‌ماهه آن بود. رشد ارزش دلار، قیمت خرید طلا را برای دارندگان ارزهای غیر‌دلاری افزایش می‌دهد و تقاضای خرید آن را پایین می‌‌‌آورد.

آخرین اخبار بازار طلا و ارز را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.