کد مطلب: ۵۵۱۳۵۴

آخرین قیمت طلا پیش از امروز ۲۲ خرداد

آخرین قیمت طلا پیش از امروز ۲۲ خرداد

قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد پنجشنبه ۲۰ خرداد با ۹ هزار و ۷۰۰ تومان کاهش، یک میلیون و ۷۳ هزار تومان معامله شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد پنجشنبه ۲۰ خرداد با ۹ هزار و ۷۰۰ تومان کاهش، یک میلیون و ۷۳ هزار تومان معامله شد.

دنیای اقتصاد نوشت:

نزول در بازار سکه‌های کوچک

در آخرین روز هفته، جدا از سکه امامی،‌ سکه‌های کوچک‌تر نیز در مسیر کاهشی حرکت کردند. به‌عنوان مثال، روز پنج‌شنبه، نیم‌سکه ۵۰ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۵ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رسید. ربع سکه نیز ۵۰ هزار تومان افت قیمت را تجربه کرد و روی محدوده ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان ایستاد.

افت روز آخر موجب شد که بازدهی نیم‌سکه در هفته گذشته به منفی ۷/ ۱ درصد برسد و ربع سکه نیز شاهد کاهش ۵/ ۲ درصدی شود. افت شدیدتر سکه‌های کوچک به‌دلیل حبابی است که در قیمت این سکه‌های کوچک‌تر وجود دارد. در حالی که حباب سکه امامی عموما در هفته‌های اخیر به بالای ۲ درصد نرسیده است، حباب نیم‌سکه در بیشتر روزها بالای ۱۰ درصد بوده است. قیمت ربع سکه نیز بین ۴۰ تا ۵۰ درصد بالاتر از ارزش ذاتی در هفته‌های اخیر مورد معامله قرار گرفته است.

به گفته فعالان در صورتی که دلار طی هفته جاری افزایش قیمت را تجربه نکند، سکه‌های کوچک می‌توانند نزول بیشتری را تجربه کنند. معامله‌گران سکه بیش از نوسانات اونس طلا به تغییرات قیمت دلار دقت دارند.

آخرین اخبار بازار طلا و سکه را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.