کد مطلب: ۶۰۰۶۷۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قند و شکر روی دست کارخانه‌ها ماند

قند و شکر روی دست کارخانه‌ها ماند

افزایش تورم بازار مواد غذایی را راکد کرد. گویا تقاضا برای خرید قند و شکر کاهش محسوسی داشته است. حال چرا قند و شکر روی دست کارخانه‌ها ماند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، اردیبهشت امسال شکر در بازار کمیاب شد. برخی فعالان بازار گفته بودند یکی از دلایل کمبود شکر در بازار این است که تولیدکنندگان قصد دارند کالای خود را گران کنند. اواخر بهار خبر آمد که شکر در بازار رسما گران شد. خرداد ماه قیمت هر کیلو شکر برای مصرف‌کننده به کیلویی ۱۵ هزار تومان رسید.

شهریور امسال اما هر کیلو شکر در سوپر مارکت‌ها با قیمت ۱۸ هزار و ۶۰۰ تومان فروخته می‌شد. قیمت‌های جدید نشان می‌دهد که قیمت‌ها دوباره بالا رفته است.

فروشگاه‌های اینترنتی هر بسته شکر ۹۰۰ گرمی تا یک کیلویی را با قیمت ۲۰ تا ۲۱ هزار تومان می‌فروشند. همچنین قیمت هر کیلو پودر قند هم بین ۱۱ تا ۲۱ هزار تومان است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد نرخ تورم شکر در مهر ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۶۲/۵ درصد رسیده و این کالا نسبت به ماه قبل نیز ۲/۲ درصد رشد داشته است.

22

فروشگاه‌های اینترنتی هر بسته شکر ۹۰۰ گرمی تا یک کیلویی را با قیمت ۲۰ تا ۲۱ هزار تومان می‌فروشند.

دبیر اتحادیه بنکداران با اشاره به وضعیت بازار می‌گوید: افزایش قیمت قند و شکر باعث شده که این کالاها روی دست کارخانه‌ها بماند. در بازار تقاضایی برای خرید این دو قلم چندان وجود ندارد. قند و شکر در کارخانه‌ها فراوان است اما در بازار کسی به آن نگاه هم نمی‌کند.

قاسمعلی حسنی به تجارت‌نیوز توضیح داد: بر این اساس قیمت مصوب قند در عمده فروشی‌ها کیلویی ۱۵ هزار تومان است. در خرده فروشی‌ها اما با احتساب هزینه حمل و نقل و سود خرده فروشی قیمت این کالا اندکی بالا می‌رود.

او بیان کرد: اکنون قدرت خرید مردم ضعیف شده است که برخی از کارخانه‌ها قند و شکر را با تخفیف و زیر قیمت مصوب به بنکداران می‌فروشند.

قیمت قند چند است؟

رئیس اتحادیه صنف عطار و سقط فروش با اشاره به وضعیت بازار گفت: جنس در بازار به وفور مشاهده می‌شود اما خشکسالی باعث شد قند و شکر امسال نوسان قیمت محسوسی داشته باشد. همچنین افزایش نرخ دستمزد کارگران و کرایه حمل و نقل نیز از دیگر عوامل گرانی این دو کالا است.

علیرضا رضایی قهرودی به تجارت‌نیوز توضیح داد: شکر در عمده فروشی‌ها با قیمت ۱۵ هزار تومان فروخته می‌شود اما واحدهای صنفی این کالا را حتی با قیمت ۲۰ تا ۲۱ هزار تومان هم می‌فروشند.

پیش‌تر قاسمعلی حسنی، دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفته بود: «برداشت چغندر قند آغاز شده و تا آبان هم ادامه دارد. به دلیل افزایش قیمت جهانی، شکر در بازار ایران روند صعودی پیدا کرد.»

برای مطالعه بیشتر خبر چرا شکر گران شد را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    در مغازه شکر فله ۱۴ هزار تومان است چطوری عمده فروشی ۱۵ هزار تومان است ؟؟؟؟

    • ناشناس

      وضعیت اینه دیگه هر کی یه نرخ اعلام میکنه احتمالا نویسنده خبر یه مغازه هم داره

  • حمید

    کارخانه دارها بجای گران کردن محصولات وفشار روی مردم بوسیله دلال‌ها، محصولات خودرابه فروشگاه‌های زنجیره ای ومسقیم به مردم برسانند تارونق پیداکنندوفکراحتکارراهم نکنند،، همیشه دستهای پلیدباعث ازرونق افتادن بازاراست،، باید برای رونق گرفتن کارها باخدا معامله کرد،،، اگربدانید

  • ناشناس

    سلطان شکر و سلطانهای دیگه را دار بزنید

  • علی

    من چند ماهی است چایی بدون قند می خورم چون مصرف قند و شکر علاوه بر افزایش قند خون باعث بیماری‌های کبدی هم می‌شود.

  • ناشناس

    ممنون از تحلیل آبکی تون. بی شک واقعیت عکس اینه.

  • ناشناس

    امیدوارم قند وشکر بشه حلوای سر قبر خودتان وعزیزانتان گران فروشان بی وجدان

  • ناشناس

    بادرود و شادکامی
    بنظر میرسد یکی از دلایل کاهش خرید قند و شکر بغیر از گران بودن قیمت آن بمیزان سطح آگاهی مردم درمیزان مصرف بصورت کنترل شده ودرک بالا در مضرات و زیان این دو محصول میباشد

  • ناشناس

    اینا هم بهونه هست هر چنسی که شما میخواید گرون کنید حرف چرت میزنید کسی دیگه شکر نمیخره شکر روی دست کارخونه دارها مونده ما ملت عقل مون به چشم وگوشمون فکر درستی ندارم فردا که ملت میریزند خیابون هر چی قند وشکر هست غارت میکنند مبدا از بی شکری بمیرند نه اقا این نیست

  • ناشناس

    حالا اولشه همه چیز بعد ازاین همین خواهند شد وقتیکه تمام اقلام خوراکی مردم بیست برابر قیمت شد ه معلومه که کسی نمیتونه بخره بعد ازاین همه کارخونه ها همینه وقتیکه کسی به فکر مردم مصرف کننده نباشد آخر مردم وکشور معلوم نیست که به کجا بکشه آخه گرانی هم حدی داره هر کی از جاش بلند میشه هوا خواه تولید کننده است مصرف‌کننده هیچ ا

  • نآ شناس

    خک ایران را که صادرمیکنن میوه قوزمیت پس مانده ازصادرات به قیمت نجومی گیرمان میایدقندوشکرصفره ایرانی هاراتزیین می‌کردان راهم صادرکنید