کد مطلب: ۵۸۵۵۷۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

دانشجویان توان خرید لپ‌تاپ را ندارند / لپ‌تاپ ۹۰ میلیون تومان!

دانشجویان توان خرید لپ‌تاپ را ندارند / لپ‌تاپ ۹۰ میلیون تومان!

برخی لپ‌تاپ‌ها در بازار با قیمت ۷۰ تا ۹۰ میلیون تومان فروخته می‌شود. مصرف‌کنندگان می‌گویند از این‌ پس برای خرید لپ تاپ عملا باید وام مسکن گرفت!

به گزارش تجارت‌نیوز ، هر چند بازار آی تی راکد است و تقاضای چندانی برای خرید وجود ندارد اما برخی لپ‌تاپ‌ها در بازار ایران گران شده‌اند! علت هم مشخص است ویژگی این لپ‌تاپ‌ها بالاتر از دیگر مدل‌هاست و بنابراین تقاضا برای خرید این لپ‌تاپ زیاد شده است.

هر چند مذاکرات متعددی از سوی اتحادیه فناوران رایانه برای افزایش سقف ثبت سفارش لپ‌تاپ‌ها انجام گرفته اما مسئولان وزارت صمت نسبت به این مسائل بی‌اعتنا هستند.

رئیس اتحادیه فناوران رایانه با اشاره به وضعیت بازار آی تی توضیح داد: بازار راکد است و به غیر از لپ‌تاپ‌هایی که برای برخی اقشار خاص جامعه است مابقی کالاها هنوز با دلار ۲۵ هزار تومانی فروخته می‌شود. یعنی قیمت لپ‌تاپ‌هایی که دانشجویان از آن استفاده می‌کنند، بالا نرفته است.

تاپ

در فروشگاه‌های آنلاین برخی لپ‌تاپ خاص هم قیمت پراید کارکرده شد!

خریداران عقب‌نشینی کردند

محمدرضا فرجی تهرانی به تجارت‌نیوز گفت: با روند کاهشی قیمت دلار خریداران از بازار عقب‌نشینی کردند و منتظر ارزانی بیشتر قیمت اقلام هستند. این در حالی است که دانشجویان دیگر توان خرید لپ‌تاپ ندارند و پیش‌بینی می‌شود لپ‌تاپ دیگر ارزان‌تر ارقام فعلی نشود.

پیش از این نیز محمدرضا فرجی تهرانی، رئیس اتحادیه فناوران رایانه از کاهش چشمگیر فروش لپ‌تاپ خبر داده و گفته بود: «امسال فروش لپ‌تاپ به یک پنجم سال‌های قبل رسیده است و متاسفانه به دلیل گرانی بیش از حد خرید سازمان‌های دولتی هم کاهش یافت.»

چرا سقف ثبت سفارش تجار تائید نمی‌شود؟ بررسی‌ها نشان می‌دهد سقف ثبت سفارش تجار به بهانه‌های مختلف از سوی کارمندان وزارت صمت رد می‌شود اما دلیل واضحی برای این رفتارها وجود ندارد.

بی‌اعتنایی وزارت صمت به واردکنندگان

به گفته رئیس اتحادیه فناوران رایانه، حجم واردات لپ‌تاپ و تبلت بعد از شیوع ویروس کرونا به طور عجیبی افزایش پیدا کرد. بر این اساس سقف ثبت سفارش به دستور وزیر وقت صمت نیز بیشتر شد اما اکنون وزارت صمت با تجار همکاری نمی‌کند.

فرجی تهرانی گفت: در دولت قبل پیگیر شدیم که سقف ثبت سفارش تجار با سابقه نیز باید به اندازه شرکت‌های نو پا باشد هر چند که با این مساله موافقت شد اما برخی کارمندان وزارت صمت به بهانه‌های مختلف این دستور العمل را اجرا نمی‌کنند.

برای مطالعه بیشتر خبر کاهش ۸۰ درصدی فروش لپ‌تاپ را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    باسلام.به نظر بنده گرانی برای همه ۸۵میلیون ایرانی است.ونباید استرس و نگرانی داشت.یادم میاد مرغ در کشور عربستان گران شده بود.مردم عربستان شروع کردند به نخریدن مرغ،ظرف مدت چند روز مرغ در مغازه ها روبه فاسد شدن قرار گرفت و مغازه دارها،مرغ ها را حراج و به زیر قیمت خرید میفروختند.درس عبرت شد.حاج آقا رئیسی میفرمایند ملت خودشان بر قیمت کالاهای اساسی نظارت کنند،ما منظور رئیس جمهور را می فهمیم،خواهش ما از رئیس جمهور این است که شما با دلال ها مقابله کنید.به عنوان مثال : دلال ها ،جوجه های زبان بسته را زنده به گور نکنند تا قیمت مرغ بالا و بالا برود.باتشکر

    • ناشناس

      همه ی ملت ها سر عقل اومدن الا ملت ایران و افغانستان که برگشتن به عصر حجر مخالف توسعه و پیشرفت هستن….

    • ناشناس

      شما اول مفهوم گرونی و تورم رو یاد بگیر بعد نظر بده‌.وقتی ارزش پول میاد پایین تورم میشه تا ۱۰۰ سال دیگه هم مرغ نخری ارزون نمیشه.چون اگه زیر اون قیمت بده طرف ضرر میکنه.اون کشوری که میگی با نخریدن درست شده اون کشور تورم خیلی کمی داره و اونجا دلیلی نداره چیزی افزایش قیمت پیدا کنه.چون ارزش پولشون تغییری نکرده.و با نخریدن میشه قیمت اون جنس رو درست کرد.

  • مریم

    منم رشته ام گرافیک هست.ولی توان خرید لپ تاپ ندارم.همه که پولدار نیستن.چه گناهی کردیم فقیریم?

  • ناشناس

    قیمت 70 تا 90 سطح بالای لپ تاپ ها هستند.مثل اینست که بگویی مردم توان خرید ایفون 13 را ندارند…………. همه چیز گران شده ولی لپتاپ زیر 30 میلیونی و گوشی 10 میلیونی برای یک دانشجو و حتی مدیر شرکت جوابگو است ……….فقط چند رشته طراحی های صنعتی و شاید گرافیک و گیمر حرفه ای نیاز به لپ تاپ بالای 50 میلیون داشته باشند که انها هم با چند تا سفارش پول را جور می کنند…………… خلاصه کلام که هر کس بسته به نیازش باید خرید کند و دلیلی ندارد که یک فرد حداکثر در حد سرچ و افیس استفاده می کند بخواهد لپ تاپ با گرافیک 4 و رم 16 و هارد 2 ترا و ویندوز اورجینال بخرد.

  • ناشناس

    با سلام
    بنده دانشجو هستم .
    چند روز پیش 40 نفر از دوستان من یک درسی با استاد فلانی انتخاب کردند . ایشان هم در جلسه اول با تندخویی با دوستانم برخورد کردند که وارد شدن به کلاس های مجازی از طریق موبایل ، کیفیت لازم را ندارد و از جلسه بعدی هر کس لپ تاپ نداشت به کلاس من نیاید . ایشان در ادامه افزودند که مشکلات مالی را بهانه نکنید ؛ اگر هم پول خرید لپ تاپ ندارید ، بروید موبایل هایتان را بفروشید و با پولش لپ تاپ بخرید !!!القصه
    هفته دوم که هفته حذف و اضافه بود 25 نفر از دانشجویان همان کلاس مجبور شدند که آن درس را حذف کنند .

  • ناشناس

    سلام لب تاب ۳میلیونی شده ۳۰ میلیون من کارگر برای بچه ام که رشته اش کا مپیتور هستش دوسال نمی توانم بخرم بدرن کا مپیتور رشته اش را داره‌می خونه .از هر جا هم بخوایم اقساط بخریم کلی روش می کشن .و چک سفته صد وسیقه می خوان .کمک کنین مسولین ایا بچه خودتان هم بدون لب ناب درس می خونن .خدارا خوش می آد بچه من درسش به این خوبی چرا به دادمان نمی رسید دوسال حتی فرمانداریه شهرری هم رفتم جواب نگرفتم …فردا خودم را آتیش بزنم از شرمندگی صد نفر حامی خیر در می ان حتی به سرم زده به گدایی بیفتم .شرمنده بچه ام نشم .خود کشی کنم اشکشو نبینم ….واقعا دیوانه شدم تورا خدا یی کاری بکنین خسته شدیم ………

  • رز

    از مسئولان عزیزمون بابت این همه خوشبختی تشکر وقدردانی می کنیم!

  • ناشناس

    خیلی ها به هر قیمتی نون میخورن متاسفانه
    لپ تاپ چیه که قیمتش انقد بالاست؟؟!!

  • علی

    اصلا نمیشه خرید لپ تاپی که پنج میلیون تومن بود شده پنجاه میلیون خیلی وحشتناک رفت بالا حالا چند میلیون نهایت ارازان شده که برای مصرف کننده صد میلیون و نود میلیون فرقی نداره چون پول نداره که بخره

  • ناشناس

    با لپتاپ ۳۰ تومنی هم کارای مهندسی به خوبی راه میافته ولی ۳۰ تومنم خیلی پوله?