کد مطلب: ۶۷۰۴۸۸

قیمت لیر امروز ۴ تیر ۱۴۰۱/ رشد ۱۰۰ درصدی صادرات به ترکیه در سال ۱۴۰۰

قیمت لیر امروز ۴ تیر ۱۴۰۱/ رشد ۱۰۰ درصدی صادرات به ترکیه در سال ۱۴۰۰

لیر ترکیه در میانه امروز با قیمت هزار و ۵۹۹ تومان معامله می‌شود و نسبت به روز گذشته با ۱۷۰ تومان افزایش همراه بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس اعلام شبکه اطلاع‌رسانی ارز، طلا و سکه ، لیر ترکیه در میانه امروز با قیمت هزار و ۵۹۹ تومان معامله می‌شود.

در طی معاملات امروز، بیشترین قیمت ثبت شده برای لیر ترکیه ۱۵۹۹ تومان و کمترین قیمت ۱۵۹۹ تومان است.

رشد ۱۰۰ درصدی صادرات به ترکیه در سال ۱۴۰۰

رییس سازمان توسعه تجارت با اشاره به رشد ۱۰۰ درصدی صادرات به ترکیه در سال ۱۴۰۰ گفت: در سه ماهه نخست امسال این روند ادامه داشت.

در موضوع ترکیه و صادرات به این کشور،استان به استان در حال کار کردن با شرکت‌ها هستیم و یک توافق‌نامه تهاتر با این کشور در حال نهایی شدن است.

به نقل از شبستان ، علیرضا پیمان پاک، رئیس سازمان توسعه تجارت و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز (شنبه ۴ تیر) در حاشیه نشست وزیر صمت با خبرنگاران از صادرات ۹.۵ میلیارد دلاری به عراق در سال گذشته خبر داد و گفت: این میزان ۱.۵ میلیارد دلار بیش از سال ۹۹ بود. اکنون فعال‌ترین رایزن بازرگانی ما در عراق مستقر است که شبکه محلی گسترده‌ای در بصره، نجف، اقلیم کردستان و کربلا ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه چند مرکز تجاری در شهرهای مختلف و مهم عراق ایجاد شده است و بیشترین حجم نمایشگاه ها را در چند سال اخیر در عراق داشته ایم، ادامه داد: صدور خدمات فنی و مهندسی در سال‌های اخیر رشد داشته که بیشترین میزان آن در عراق بوده است.

رئیس سازمان توسعه تجارت در ادامه با اشاره به برگزاری نشست تجاری با قطر گفت: با کمک اتاق مشترک ایران و قطر ۷۰ نفر از تجار ایرانی با تجار این کشور آشنا شدند.

یکی از درخواست های امیر قطر برگزاری نمایشگاه فرش و صنایع دستی در این کشور است که فرصت خوبی برای صادرات به این کشور خواهد بود. همزمان با جام جهانی فوتبال قطر، نمایشگاه عرضه کالای ایرانی در قطر برگزار خواهد شد که با استقبال مسوولان کشور مواجه شده است.

پیمان پاک با اشاره به رشد ۱۰۰ درصدی صادرات به ترکیه در سال ۱۴۰۰ گفت: در سه ماهه نخست امسال این روند ادامه داشته است. در موضوع ترکیه و صادرات به این کشور، استان به استان در حال کار کردن با شرکت‌ها هستیم و یک توافق‌نامه تهاتر با این کشور در حال نهایی شدن است.

رییس سازمان توسعه تجارت در ادامه به بیان مشکلات موجود در مسیر توسعه تجاری با افغانستان و در این باره اینگونه توضیح داد: مشکل اصلی در توسعه تجارت با افغانستان موضوعاتی همچون کانتینرها و پرداخت پول است.

طرف افغانی هنوز تسلط کافی بر این موضوعات نیافته است، با این وجود همه مسائل تجارت با این کشور تحت مدیریت واحد نماینده ویژه رئیس جمهور در حال اجرا شدن است.

افغانستان ذخایر معدنی خوبی به‌ویژه در زمینه سنگ آهن دارد و ما به طور ویژه در منطقه سنگان در نزدیک مرز افغانستان به دنبال استخراج سنگ آهن و در مقابل صادرات برخی مواد به این کشور هستیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.