کد مطلب: ۷۴۱۶۲۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت لیر ترکیه امروز ۴ دی ۱۴۰۱

قیمت لیر ترکیه امروز 4 دی 1401

قیمت لیر ترکیه امروز نسبت به روز گذشته نوسان خاصی را تجربه نکرده است. این ارز در سال‌های گذشته تحت تاثیر سیاست‌های پولی اردوغان سقوط زیادی را تجربه کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز لیر ترکیه به قیمت دو هزار و 170 تومان رسیده و تا لحظه تنظیم این گزارش نوسان خاصی نسبت به روز گذشته تجربه نکرده است. اقتصاد ترکیه در چند سال اخیر مشکلات زیادی را پشت سر گذاشته و شاهد سقوط قیمت لیر بوده است.

آذرماه امسال بود که نرخ برابری این ارز به پایین‌ترین سطح خود یعنی 13/45 رسید. به طور کلی مشکلات اقتصادی ترکیه و افت ارزش لیر پس از دفاع اردوغان از سیاست‌های پولی پیش آمد.

نوسانات اخیر لیر مشکلات زیادی را برای مردم ترکیه به بار آورده است مثل اختلال در عرضه برخی داروها و توقف فروش برخی از کالاهای وارداتی.

پیشتر ساهاپ کاوچی اوغلو، رییس بانک مرکزی گفته بود که ترکیه در مقابله با تورم ناموفق بوده‌ است ولی سیاست‌های فعلی و تصمیمات بعدی به بررسی قیمت‌ها کمک می‌کند.

اردوغان که به دنبال پیروزی دیگری در انتخابات ریاست جمهوری ژوئن سال آینده است به رای‌دهندگان اطمینان داده که تورم در سه ماهه اول سال آتی میلادی کاهش پیدا می‌کند.

وی همچنین قول داده که دولت با افزایش قابل توجه حداقل دستمزدها، مسکن مقرون به صرفه و وام ارزان افزایش هزینه‌های زندگی را جبران می‌کند.

اردوغان در گردهمایی ماه گذشته اعلام کرد که دولت او در گذشته توانسته تورم و نرخ بهره را کاهش دهد و انشاءالله همه چیز را در مسیر درست قرار خواهد داد.

البته رئیس جمهور ترکیه، در آخرین دفاع خود از کاهش اخیر نرخ بهره که منجر به سقوط لیر شده گفته است هرگز از افزایش نرخ بهره دفاع نخواهد کرد.

آخرین اخبار مربوط به نرخ ارز را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ترکیه را خروج ارز از ایران وخرید ملک از طرف ایرانیان
    آباد کرد تا زمانی که در، بر همین پاشنه میچرخد ترکیه
    بدون نفت و گاز رشد،توسعه و پیشرفت خواهد کرد