کد مطلب: ۶۵۲۷۳

مرغ کیلویی ۸ تومان / منتظر افزایش قیمت ها باشید

مرغ کیلویی 8 تومان / منتظر افزایش قیمت ها باشید

رئیس اتحادیه تولید کنندگان مرغ گوشتی علت افزایش نرخ مرغ در بازار را بالارفتن 900 تومانی قیمت جوجه یکروزه اعلام کرد.عظیم حجت در گفتگو با خبرنگار تجارت نیوز با اشاره به اینکه در حال حاضر نرخ میانگین هر کیلو مرغ گوشتی در بازار 8000 تومان است،گفت:از دو ماه پیش تا کنون قیمت جوجه یکروزه 100

57ecc3269560613bc25ce84a50388ffe_XL.jpg رئیس اتحادیه تولید کنندگان مرغ گوشتی علت افزایش نرخ مرغ در بازار را بالارفتن 900 تومانی قیمت جوجه یکروزه اعلام کرد.
عظیم حجت در گفتگو با خبرنگار تجارت نیوز با اشاره به اینکه در حال حاضر نرخ میانگین هر کیلو مرغ گوشتی در بازار 8000 تومان است،گفت:از دو ماه پیش تا کنون قیمت جوجه یکروزه 100 درصد افزایش یافته و به نرخ 2100 تومان برای قطعه رسیده است.
وی افزود:همچنین با وجود اینکه قیمت هر کیلو ذرت در بازارهای جهانی 750 تومان است ولی از دو ماه پیش نرخ آن در بازار ایران به 950 تا 960 تومان رسیده ،که علت گران شدن غیر منطقی آن در بازار داخلی همچنان در هاله ای از ابهام است.
حجت با بیان اینکه بالارفتن نرخ مرغ گوشتی بیشتر از اینکه بخاطر گرمای هوا باشد به دلیل گران شدن غیر منطقی عوامل تولید نظیر خوراک دام و جوجه یکروزه است،اظهار داشت:البته گرمای هوا نیز در بالارفتن نرخ مرغ بی تاثیر نبوده چرا که موجب شده تا وزن گیری مرغ در مرغداریها با تاخیر انجام شود که این تاخیر هزینه های پرورش این کالای پروتینی را برای تولید کننده افزایش داده است.
رئیس اتحادیه تولید کنندگان مرغ گوشتی در پاسخ به این پرسش که با توجه به شرایط یاد شده(افزایش نرخ عوامل تولید و نیز گرمای هوا)قیمت منطقی برای دهر کیلو مرغ گوشتی برای مصرف کننده چقدر است،تصریح کرد:با توجه به این شرایط پایین آمدن نرخ مرغ از کیلویی 8000 تومان به هیچ وچه برای تولید کننده مقرون به صرفه نیست.
وی ادامه داد: در حال حاضر قیمت مرغ زنده 5400 تومان است و با توجه به این قیمت،نرخ مرغ گوشتی برای مصرف کننده به صورت میانگین نمی تواند کمتر از 8000 تومان باشد.
به گفته حجت مادامی که رشد قیمت عوامل تولید مرغ ادامه یابد و یا در قالب نرخ های فعلی باقی بماند،نه تنها نباید منتظر کاهش قیمت مرغ بود بلکه بازهم نرخ ها بالاتر خواهد رفت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.