کد مطلب: ۶۴۰۹۱۲

قیمت مرغ تا ۳۷ هزار تومان افزایش یافت

قیمت مرغ تا ۳۷ هزار تومان افزایش یافت

قیمت مرغ متاثر از دلایل مختلف در استان‌های کشور با نرخ‌های متفاوتی به فروش می‌رسد. طوری که بر اساس مشاهدات میدانی این محصول با وجود داشتن نرخ مصوب ۳۱ هزار تومانی، ۳۰ هزار تا ۳۷ هزار تومان به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بلاتکلیفی در تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی، مشکلات حمل‌و‌نقل و تعطیلی برخی از کشتارگاه‌ها باعث گرانی مرغ در برخی از استان‌ها از جمله تهران شد.

قیمت ۳۷ هزار تومانی مرغ در تهران

بنابراین گزارش وزارت جهاد کشاورزی قیمت مصوب هر کیلوگرم مرغ را ۳۱ هزار تومان اعلام کرد، اما مشاهدات میدانی نشان می‌دهد که این محصول در شهر تهران ۳۷ هزار تومان است. البته قیمت این محصول در شهرهای دیگری مانند شهرکرد و کوهرنگ ۳۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

قیمت ۳۰ هزار تومانی مرغ در برخی شهرها

یکی از فروشندگان این محصول در کوهرنگ در این ارتباط می‌گوید: حدود چهار ماه است که قیمت مرغ ثابت است و به قیمت هر کیلوگرم ۳۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

جهاد کشاورزی: مرغ حداکثر ۳۱ هزار تومان است و گران‌فروشی ندیدیم

عباس عسکرزاده، معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی، اما در این ارتباط به خبرگزاری تسنیم گفت: حداکثر قیمت مرغ در استان‌های مختلف کشور ۳۱ هزار تومان است. این محصول در برخی از استان‌های کشور با قیمت کمتری نیز فروخته می‌شود.

وی تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی در تعطیلات نوروزی تعطیل نیست و به صورت شبانه‌روزی بر بازار محصولات کشاورزی و کالاهای اساسی نظارت دارد. در بازار مرغ و تخم مرغ نیز با وجود مشکلاتی که برای حمل و نقل وجود داشت نیاز استان‌های مختلف تامین و کمبودهای مقطعی از استان‌های همجوار تامین شد.

عسکرزاده افزود: گزارش از گران‌فروشی مرغ در بازار نداشتیم و تنها در مواردی شاهد گران‌فروشی مرغ‌های بسته‌بندی‌شده بودیم که با واحدهای متخلف نیز برخورد صورت گرفت.

تعادل قیمت مرغ بعد از تعطیلات

بنابر این گزارش تجربه سال‌های گذشته نشان می‌دهد که با طی تعطیلات نوروزی و عادی‌سازی وضعیت جاده‌های کشور و کشتار مرغ قیمت این محصول دوباره به نرخ تعادلی بازگردد. اما لازم است که تولیدکنندگان این محصول به‌عنوان مصرف‌کنندگان نهاده‌های دامی از قیمت این محصولات در سال جدید مطلع باشند.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.