کد مطلب: ۲۷۹۳۲۲

قیمت مسکن در تبریز افزایش چشمگیری نداشته است

قیمت مسکن در تبریز افزایش چشمگیری نداشته است

رئیس اتحادیه مشاورین املاک تبریز وضعیت قیمت مسکن و اجاره‌بها در تبریز را تشریح کرد.

«اسماعیل نعمتی» با اشاره به این‌که بازار مسکن تبریز از حالت رکود خارج شده است، اظهار کرد: بازار مسکن تبریز نسبت به سایر شهرهای هم‌جوار، آرام بوده و افزایش قیمت ملک در تبریز، چندان چشمگیر نیست.

به گزارش تجارت‌نیوز ،نعمتی خاطرنشان کرد: چون بازار کنترل شده و مردم نیز رعایت کردند در بازار مسکن تبریز افزایش چشمگیری وجود ندارد.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک تبریز افزود: قیمت هر متر مربع مسکن در برخی کلان‌شهرها از دو میلیون به شش میلیون تومان رسیده است، حال آن‌که در بهترین نقاط تبریز فقط شاهد افزایش 1.5 میلیون تومانی هستیم.

نعمتی با بیان این‌که روند معاملات مسکن در تبریز حدود 70 درصد نسبت به سال گذشته رشد یافته است، خاطرنشان کرد: روند معاملات مسکن در تبریز پس از تهران، بالاترین آمار را داشته و قیمت‌ها مناسب هستند.

وی خاطرنشان کرد: در مناطق برخوردار شهر تبریز قیمت مسکن به طور میانگین حدود یک میلیون تا 1.5 میلیون تومان و در مناطق کم برخودار حدود 10 درصد افزایش یافته است، به طوری‌که در پائین‌شهر 200 هزار تومان و در متوسط 600 هراز تومان افزایش قیمت وجود دارد و به‌علت خارج شدن از رکود این افزایش قیمت یک موضوع طبیعی است.

دامن زدن به قیمت برای سود بیشتر

رئیس اتحادیه مشاورین املاک تبریز با اشاره به دامن زدن به جو افزایش قیمت مسکن توسط برخی سودجویان، گفت: باتوجه به افزایش نرخ طلا، مردم رغبت بیشتری برای سرمایه‌گذاری در بخش مسکن نشان دادند که این امر به افزایش خرید و فروش منجر شده است.

نعمتی ادامه داد: افزایش نرخ ارز و طلا، منجر به افزایش مصالح ساختمانی از جمله آهن‌آلات شده که این امر در افزایش قیمت مسکن نیز تأثیرگذار است.

وی در خصوص نرخ اجاره‌بها در این شهر، اظهار کرد: در شهر تبریز، اجاره بها حدود 15 درصد افزایش یافته است، در حالی که قیمت رهن در برخی مناطق شهر تهران از 40 میلیون به 100 میلیون تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک تبریز با بیان این‌که افزایش قیمت اجاره‌بها در تبریز نسبت به سایر شهرها پایین است، افزود: افزایش نرخ اجاره‌بها و قیمت رهن فاجعه‌ای است که قشر ضعیف جامعه با آن مواجه هستند.

نعمتی خاطرنشان کرد: هیچ گونه نظارت و کنترلی در وضعیت اجاره‌بها و قیمت مسکن از سوی هیچ نهادی اعمال نمی‌شود.

وی با اشاره به توصیه‌هایی به خریداران ملک و آپارتمان، یادآور شد: خریداران باید پیش از معامله، مشورتی با وکلای املاک داشته و متن مبایعه‌نامه را در زمان معامله مطالعه کرده و در هنگام خرید امتیازات برخی شهرک‌ها، استعلام مربوطه را خواستار شوند.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.