کد مطلب: ۴۸۳۸۲۸

قیمت مصوب احتمالی برای مرغ زنده

قیمت مصوب احتمالی برای مرغ زنده

عضو اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: فردا نرخ جدید مرغ اعلام‌ رسمی‌ می‌شود و شنیده‌ها حاکی از آن است که نرخ مصوب مرغ زنده ۱۳ هزار تومان تعیین شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عظیم‌ حجت، عضو هیات‌مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی درباره آخرین جزئیات تصویب نرخ جدید مرغ اظهار کرد: اگرچه نرخ مصوب مرغ زنده به صورت مکتوب اعلام نشده، اما شنیده‌ها حاکی از آن است که قیمت مصوب هر کیلو مرغ زنده ۱۳ هزار تومان با احتساب ۱۰ درصد افزایش یا کاهش در اختیار استانداران در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه هنوز نرخ مصوب مرغ به طور رسمی اعلام نشده است، افزود: گمانه‌زنی‌ها حکایت از آن دارد که فردا نرخ جدید اعلام شود.

حجت ادامه داد: مغایرت هزینه تمام شده تولید با قیمت ۱۳ هزار تومانی به ازای هر کیلو مرغ زنده برای تولیدکننده و مصرف کننده می‌تواند آسیب زا باشد چرا که در صورت تامین ۵۰ درصد نهاده با نرخ مصوب و ۵۰ درصد از بازار آزاد، نرخ منطقی هر کیلو مرغ زنده ۱۶ هزار و ۵۰۰ تا ۱۷ هزار تومان است.

به گفته این مقام مسئول، در شرایطی که قیمت هر کیلو کنجاله سویا بالای ۱۵ هزار تومان است، قیمت ۱۳ هزار تومانی به ازای هر کیلو مرغ نمی‌تواند مرغدار را به امر تولید ترغیب کند.

عضو هیات‌مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در پایان تصریح کرد: اگر نرخ واقعی مرغ متناسب با هزینه‌های تولید اعلام‌نشود، مرغدار به هر میزانی که نهاده در اختیارش قرار گیرد، مرغ را در سالن نگهداری می‌کند که با این وجود مرغ سایز ریز و خارج از وزن در بازار عرضه می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اینجور که قیمتارو نجومی میکنید خواهشا یارانه هم نجومی کنید