کد مطلب: ۴۳۷۷۳۷

اعلام قیمت مصوب انواع ژل و محلول ضدعفونی کننده

اعلام قیمت مصوب انواع ژل و محلول ضدعفونی کننده

حداکثر نرخ انواع ژل و محلول‌های ضدعفونی کننده دست از سوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مصوب شد و تاکید شد که کلیه تولیدکنندگان ملزم به رعایت قیمت‌های مصوب هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مدیر کل نظارت بر محصولات بهداشتی، دارویی و تجهیزات پزشکی سازمان حمایت اعلام کرد که حداکثر قیمت مصوب انواع ژل و محلول‌های ضدعفونی کننده دست که قبلا در سامانه 124 این سازمان ثبت شده و ملاک عمل بازرسان بود، به تصویب کارگروه مقابله با کرونا رسید.

اسماعیل مهدی‌پور با تاکید بر اینکه قیمت‌های اعلام شده باید از سوی همه تولیدکنندگان روی محصولات درج شود و ملاک نظارت در سطح عرضه قرار گیرد، تصریح کرد: هرگونه فروش با قیمتی بالاتر از قیمت­‌های مصوب تخلف گران‌فروشی محسوب شده و با واحدهای خاطی برخورد قاطع صورت می‌گیرد.

طبق اعلام سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، مدیر کل نظارت بر محصولات بهداشتی، دارویی و تجهیزات پزشکی این سازمان با اشاره به شیوع ویروس کرونا و افزایش تقاضای مصرف‌کنندگان برای خرید مواد بهداشتی و ضدعفونی­‌کننده دست، اظهار کرد که قیمت­‌های مذکور در سامانه قیمت 124 این سازمان، اپلیکیشن­‌های مربوطه و موبایل نیز قابل دسترسی است و شهروندان می‌توانند علاوه بر شماره تلفن 124، از این طریق شکایات خود را ثبت کنند.

61594792

با وجود گذشت بیش از سه هفته از آغاز شیوع ویروس کرونا، گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد که همچنان شهروندان برای تهیه محصولات ضدعفونی و ماسک با مشکلاتی مواجه هستند که مسئولان علت آن را افزایش ناگهانی تقاضای این محصولات عنوان می‌کنند. البته مواردی از احتکار و خودداری از عرضه این محصولات نیز طی این مدت گزارش شده است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مصطفی

    خدا پدرتون را بیامورزه اصل ژل پیدا نمیشه که نرخ براش میزارن به هر قیمتی ام پیدا نکردم اراک

  • ناشناس

    اعلام قیمت به چه دردی میخوره.؟؟؟!!!! من پزشک و استاد بیمارستان امام خمینی هستم.الان محلول ۱۰۰۰سی سی رو داروخانه ها میدن ۱۰۰ هزارتومن

  • ناشناس

    بجای لیست قیمت محل فروش آن را مشخص می کردند شایدمنطقی تر به نظر میرسید.

  • ناشناس

    داروخانه ها دیگر الکل طبی ۹۵ درجه توزیع نمیکنند ژل ها اغلب دارای هفتاد درصد الکل نیستند و بدلیل حالت ژلاتینی قابلیت تست با الکل سنج را ندارند. اغلب محلولهای ضد عفونی با پایه الکل وقتی با الکل سنج تست میشوند نتایج فاجعه بار است بطور مثال الکل اتحادیه که در داروخانه ها بعنوان الکل ۷۰ درصد عرضه میشود پس از تست فقط حاوی ۴۰ درصد الکل است. این یعنی بازی با جان مردم. علاوه بر این با توجه به حجم محلول عرضه شده و درصد الکل موجود درآن تهیه این محلولها حدودا بین سه تا چهار برابر قیمت خود الکل تمام میشود که در واقع سو استفاده از نیاز مردم است و نام دیگری ندارد. خواهش میکنم همان الکل ۹۵ درصد را به دوبرابر قیمت عرضه کنند خودمان بلدیم محلول ضد عفونی درست کنیم.

  • شهروند

    قیمت ژل ۲۵۰ میل در داروخانه ها ۵۲۰۰۰ تومان است لطف کنید سری به داروخانه ها بزنید بعد قیمتهای جدول خودتونو اصلاح بفرمایید.