کد مطلب: ۴۳۵۲۹۳

عضو هیات مدیره انجمن صنایع شوینده در گفتگو با تجارت‌نیوز:

مشکل جدید تولیدکنندگان ژل ضدعفونی‌کننده / قیمت ژل ضدعفونی‌کننده چند است؟

مشکل جدید تولیدکنندگان ژل ضدعفونی‌کننده / قیمت ژل ضدعفونی‌کننده چند است؟

عضو هیات مدیره انجمن صنایع شوینده می‌گوید: فعلا واحدهای صنعتی با کمبود الکل رو به رو هستند، همین موضوع باعث شده تولید ژل ضد عفونی در برخی از واحدهای صنعتی آرایشی متوقف شود؛ چرا که به دلیل نبود الکل تولید ژل‌های ضدعفونی دست، با چالش مواجه شده است.

عضو هیات مدیره انجمن صنایع شوینده در پاسخ به این پرسش که آیا با شیوع بیماری کرونا میزان تولید ژل‌های ضد عفونی کاهش یافته است یا خیر؟ به تجارت‌نیوز گفت: با شیوع بیماری کرونا الکل به عنوان یک ماده ضدعفونی در سطح بازار کمتر شده است. طبق آخرین مصوبه قیمت الکل صنعتی برای واحدهای تولیدی 15 هزار تومان است و قرار شد الکل به طور روزانه سهمیه‌بندی و در اختیار بنگاه‌های قرار گیرد، این در حالی است که قیمت الکل در بازار متفاوت است. به طوری‌که شنیده می‌شود قیمت الکل (هر بطری یک و نیم لیتری) در بازار بین 100 تا 150 هزار تومان است.

علیرضا کیانی افزود: فعلا واحدهای صنعتی با کمبود الکل رو به رو هستند، همین موضوع باعث شده تولید ژل ضد عفونی‌کننده در برخی از واحدهای صنعتی بهداشتی متوقف شود؛ چرا که به دلیل نبود الکل تولید ژل‌های ضد عفونی‌کننده دست با چالش مواجه شده است.

او با اشاره به قیمت ژل ضدعفونی‌کننده دست گفت: قیمت ژل ضدعفونی‌کننده دست (500 سی سی) حدود 29 هزار تومان است، در حالی‌که این محصول در داروخانه‌ها 120 هزار تومان فروخته می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ارسلان دولتخواه

    با سلام یعنی در ایران وارن بافت وبیل گیتس یا ملیندا بیل گیتس نیست که الکل وژل ضدعفونی کننده رایگان توزیع کنندمملکت ما به کجا می رود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • ناشناس

      مشکل اینجاست که چون الکل سفید از نظر شرعی مشکلاتی داره برای تولید و وارداتش قوانین سفت و سختی وجود داره که همین قوانین + احتکار + بعضی قوانین عجیب غریب و یهویی باعث این مشکلات شده

  • ناشناس

    داروخانه ها الکل میفروشن نه مارک داره نه قیمت نه معلومه چی توش هست تازه میگن با اب رقیق کردیم یه بطری کوچیکش که اندازه دوتا قطره چشمی هم نمیشه ۱۵ تا ۲۰ تومن ژل هم بدون مارک و قیمت دست ساز میفروشه اندازه بطری شیرهای یه نفره ۴۰ تا ۴۵ هزار تومن اخه یکی نیست بگه کدوم خانواده ای میتونه اینا رو بخره معلوم هم نیست چی توش ریختن کسی هم نظارت نمیکنه چطوره بقال سر کوچه الکل و ژل داره اما داروخانه نداره

  • سام

    یک ژل کوچک 50 میل که سابق بصورت اشانتیون در همه هتل ها و داروخانه ها رایگان بود را به قیمت 16 هزار تومان و یک اسپری الکل 35 میلی را به قیمت 26هزار تومان خریدم. آنهم پس از کلی گشتن و خواهش تمنا.
    صدا و سیما هم مرتبا فیلم از انواع کارخانه تولید الکل و ژل ضد عفونی کننده فیلم و خبر پخش میکند مانند آگهی بازرگانی !!
    درست است که مصرف بالا رفته ولی نباید انقدر کم پیدا باشدو در عوض در بازار آزاد و قدیمی دارو در مرکز تهران هر چقدر بخواهید با قیمت بالا باشد.
    در خیابان (ن ) تهران دلالان بصورت علنی در گوش هر کس که فکر ونند برای خرید آمده میگویند ژل. الکل. ماسک. دارو .و…
    چطور آنجا هست ولی در داروخانه ها نیست ؟!

  • سام

    باز هم غافلگیر شدیم!1