کد مطلب: ۶۵۳۲۱۸

قیمت موبایل ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱/ موبایل ۵ تا ۲۰ درصد گران شده است

قیمت موبایل ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱/ موبایل ۵ تا ۲۰ درصد گران شده است

قیمت انواع گوشی‌های موبایل سامسونگ، اپل و شیائومی را در بازار امروز سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، مشاهده می‌کنید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در جدول‌های زیر، قیمت موبایل در بازار امروز ۲۰ اردیبهشت (در مورد تمامی مدل‌هایی که دارای گارانتی معتبر هستند)، با همان قیمت مصوب شرکت گارانتی آورده شده است.

البته قیمت یک مدل با گارانتی‌های مختلف نیز ممکن است تفاوت‌هایی داشته باشد.تمامی مدل‌ها، دارای نسخه بدون گارانتی نیز هستند که در بازار با قیمتی ارزان‌تر به فروش می‌رسند.قیمت‌ها از سایت زومیت هستند.

1 page 0001 4 2 page 0001 4 3 page 0001 3

کمبود موبایل نداریم

حسن میرشمشیری، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان و تعمیرکنندگان تلفن همراه اصفهان درباره نوسانات قیمت تلفن همراه به ویژه بعد از ممنوعیت واردات آیفون و گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار، اظهار کرد: خوشبختانه کمبود موبایل در بازار نداریم و ما یکی از مشاغلی هستیم که صد درصد واردات گوشی در آن به صورت قانونی انجام می شود و کالای غیرقانونی در بازار موجود نیست و تمام گوشی‌ها باید ریجستر ی شود.

وی افزود: گوشی تلفن همراه در سطح عرضه به فراوانی موجود است، اما متاسفانه ممنوعیت واردات آیفون و گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار، موجب جهش قیمت بالای موبایل در بازار شده است.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان و تعمیرکنندگان تلفن همراه اصفهان تأکید کرد: گوشی‌های آیفون بعد از ممنوعیت واردات بین ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش قیمت داشته که البته این افزایش به دلیل جو روانی بازار است که این شرایط موجب شده تا برخی یا اصلاٌ خرید نکنند و یا ناچار به خرید گوشی با هزینه‌های بالا شوند.

وی با بیان اینکه قیمت موبایل همواره با نوسانات نرخ دلار همراه است، گفت: افزایش قیمت موبایل‌های مدل بالا بر افزایش قیمت گوشی‌های مدل پایین اثر گذاشته و این دسته از گوشی‌ها نیز در بازار گران شده است.

میرشمشیری تصریح کرد: در حال حاضر موبایل در بازار نسبت به قبل از عید بین ۵ تا ۱۵ درصد و بعضاً تا ۲۰ درصد گران شده است، البته این افزایش به مدل و برند هر گوشی بستگی دارد.

وی با اشاره به اینکه بابت هر گوشی تلفن همراه که وارد کشور می‌شود تمام حقوق گمرکی، عوارض و مالیات آن پرداخت می‌شود، به‌عنوان مثال برای گوشی برند آیفون بین ۴ تا ۶ میلیون تومان حقوق گمرکی پرداخت می‌شود و شاید ممنوعیت واردات این گوشی ناشی از سیاست خاصی باشد.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان و تعمیرکنندگان تلفن همراه اصفهان تأکید کرد: زمانی که حقوق گمرکی موبایل پرداخت می‌شود نباید سیاست ممنوعیت واردات اعمال شود تا شاهد این نوسان قیمت در بازار باشیم، چراکه با اعمال این سیاست کم کم به سمت و سوی واردات گوشی از مبادی مسافری می‌شویم که این از حیطه کنترلی اصناف خارج می‌شود و واردات گوشی از این مبادی ممکن است دیگر خدمات گارانتی نداشته باشد.

وی با بیان اینکه نوسانات نرخ گوشی موجب کاهش خریداران می‌شود، توضیح داد: البته افرادی که گوشی های پرچم دار همچون آیفون و … را خرید می‌کنند همیشه خریدار این برند هستند، اما افزایش قیمت گوشی بر بازار تاثیر گذاشته و خریداران گوشی‌های گران قیمت نسبت به گذشته کمتر مدل موبایل‌های خود را به‌روز و یا به اصطلاح آپدیت می‌کنند.

گوشی‌های ارزان قیمت در بازار

میرشمشیری به گوشی‌های ارزان قیمت اشاره کرد و گفت: برندهای سامسونگ، شیامی، هووآوی، نوکیا و … بعضاً گوشی‌های ارزان قیمت در بازار دارند.

وی با پیش بینی بازار موبایل، گفت: اگر قانون ممنوعیت واردات گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار اجرایی شود، این کالا همچنان در بازار به سمت افزایش قیمت خواهد رفت، اما اگر در سیاستی با توجه به اینکه حقوق گمرکی موبایل پرداخت می‌شود می‌توان بازار را به سمت ثبات قیمت برد.

وی درباره افزایش قیمت لوازم جانبی موبایل نیز، اظهار کرد: لوازم جانبی موبایل تنوع زیادی دارد، به همین دلیل قیمت‌های آن مختلف است، همچنین قیمت شارژر و هندفیری نیز براساس نرخ دلار و نوسانات آن است، البته برخی از این دسته محصولات همچون کابل، هدشارژ و … اکنون در ایران با گارانتی تولید می‌شود.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان و تعمیرکنندگان تلفن همراه اصفهان به خریداران گوشی موبایل توصیه کرد که در زمان خرید گوشی دقت کنند که کالا دارای خدمات پس از فروش در استان باشد و در زمان خرید حتما فاکتور خرید دریافت کنند.

وی ادامه داد: ما تمام شرکت‌هایی که در اصفهان فعالیت دارند را موظف به داشتن مرکز ارائه خدمات در اصفهان کرده‌ایم تا شهروندان در زمان مشکل در سریع‌ترین زمان ممکن از خدمات گارانتی استفاده کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.