کد مطلب: ۴۶۲۹۰۶

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن در گفتگو با تجارت‌نیوز:

قیمت میلگرد ۱۱ هزار تومان شد / توقف عرضه آهن به بازار

قیمت میلگرد ۱۱ هزار تومان شد / توقف عرضه آهن به بازار

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن می‌گوید: قیمت میلگرد قبل از افزایش قیمت دلار شش هزار و ۵۰۰ تومان بود اما حالا قیمت میلگرد به ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن در پاسخ به این پرسش که چرا قیمت آهن دوباره گران شده است؟ به تجارت‌نیوز گفت: ما مخالف صد در صدی افزایش قیمت آهن و میلگرد هستیم. از زمانی که قیمت دلار افزایش یافت، این افزایش قیمت دلار به سایر کالاها همچون میلگرد، فولاد و آهن تاثیر گذاشت. قیمت میلگرد قبل از افزایش قیمت دلار شش هزار و ۵۰۰ تومان بود اما حالا قیمت میلگرد به ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است.

حمیدرضا رستگار افزود: علت افزایش قیمت آهن و میلگرد عرضه مواد اولیه آن به بورس است. با این اقدام قیمت‌های مختلفی ارائه می‌شود و همین موضوع تنش بسیاری را برای خرید شمش و مواد اولیه ایجاد کرده است. برخی تولیدکنندگان هم به بهانه نبود مواد اولیه عرضه آهن و میلگرد را به بازار متوقف کرده‌اند که همین مسائل قیمت میلگرد را در بازار افزایش داده است.

او اظهار کرد: قانونا افزایش قیمت آهن و میلگرد توجیه اقتصادی ندارد و افزایش فعلی قیمت آهن و میلگرد غیرواقعی است. در این میان سود ناشی از افزایش قیمت آهن به جیب برخی دلالان می‌رود.

رستگار گفت: قیمت آهن ارتباطی به افزایش قیمت فلزات جهانی ندارد. سهام آهن به بورس عرضه می‌شود بورس به جای شفاف‌سازی، در قیمت آهن دخالت می‌کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    باببابا این چه حرفی من دارم میمیرم قرارداد بستم شب تا صب خواب ندارم به خدا کمرم شکست الهی خدا کمرتون بشکنه

  • ناشناس

    آهای مسئولی که داری حرف مفت میزنی اخه اگه تنها میلگرد که گران شده بدرک بقیه جنسها کی گران کرده از خدا بترسید آه ناله مردم شما را خواهد گرفت دیر زود داره ولی سوخت سوز نداره.خدا ازتون نگذره

  • ناشناس

    من نمیدونم چرا مسئولان مربوطه چرا وزارت صمت چرا هیج نظارتی در بازار میلگرد ندارند چرا نظارت در بازار دیگه انجام نمیشه . به خدا ما جوانان بیچاره شدیم دیگه به هیچی امید نداریم

  • ناشناس

    چرا مسئولین کاری نمیکنن مردم چه گناهی دارن تو رو به هر چی اعتقاد دارین یه کاری کنین

  • ناشناس

    نظام سرمایه داری یعنی همین. سرمایه دار در هر شرایطی فقط به فکر منفعت خودشه حتی به قیمت از بین رفتن کل کشور.

  • علی

    من از اواسط فروردین شروع به تخریب خونه ام کردم، پول نظام مهندسی ، پول تخریب و خاکبرداری به کنار
    بعدشم دنبال کارای شهرداری تا الان موفق به گرفتن مجوز ساخت نشدم، الانم وضعیت آهن و مصالح طوری شده که خونمم از دست دادم شده یه زمین خالی، تازه احتمال تخریب ساختمانهای جفتی هم اضافه شده که نمیتونم توی زمین هم چادر بزنم. فقط خدا حق ما رو از این مسئولینی که حتی مدیریت خونه خودشون رو هم ندارن ، بگیره. واقعا ما شانس نیاوردیم تو این برهه و این مکان بدنیا اومدیم.

  • فتحی

    سلام
    ببخشید شما از این توضیحات چی نتیچه گرفتید؟
    ایشون فقط قیمت گذشته و الان اعلام کردن، راهکار چی هست و….

  • ناشناس

    به ماقراربودیک وام ۴۰میلیونی روستایی بدن خونه هامونوخراب کردیم به امیدخونه جدید الان ۷هشت ماهه میگذره بخداوسایلام خونه مردم خودمون بادوتابچه بی درکجا اینقدوام وندادن تامیلگردوآهن شداین هنوزم خبری نیست آخه ۴۰میلیون پول میلگردمون میشه بی انصافها حالاماچکارکنیم خدایاخودت به دادمون برس

  • M.... E

    اجناس با افزایش دلار بالا میره
    ولی با کاهش دلار پایین نمیاد..
    من حدودا حوالی عید ی گوشی قیمت گرفتم اما چند روز پیش خریدم تفاوت قیمت حدودا 20 درصد شده بود…
    حالا شما مقایسه کن با میلگرد.. یک کالای ایرانی.. همبستگی با دلار تقریبا صفر…. تقریبا شده سه برابر…
    به چه امیدی کالای ایرانی بخریم وقتی نوع قیمت گذاریتون پدر مردمو در میاره… بخدا امثال من سر این قضیه بیچاره شدن..

  • ناشناس

    حالا با این اوضاع سالی که قراره جهش تولید باشه ما چند ماهه وزیر صنعت نداریم بدتر اینکه کسی به روی خودش نمیاره