کد مطلب: ۶۵۰۹۲۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت نان ساندویچی افزایش یافت/ موج گرانی به ساندویچ می‌رسد؟

قیمت نان ساندویچی افزایش یافت/ موج گرانی به ساندویچ می‌رسد؟

قیمت نان ساندویچی افزایش یافت. آن‌طور که فعالان صنف نان فانتزی اصفهان می‌گویند در سال جاری قیمت آرد این نوع نان از ۹۰۰ تومان به ۱۲ هزار تومان رسید. حال به نظر می‌رسد موج گرانی به نان ساندویچی و ساندویچ برسد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، افزایش نرخ گندم و آرد در ابتدای سال جاری، باعث جهش قیمت نان ساندویچی طی روزهای اخیر شد.

آن‌طور که فعالان صنف نان‌ فانتزی و حجیم در اصفهان خبر می‌دهند، قیمت آرد این محصولات از ۹۰۰ تومان به ۱۲ هزار تومان رسید. طبیعی است که با رشد بیش از ۱۳ برابری هزینه مواد اولیه، قیمت نان ساندویچی و باگت هم خود را آماده جهش کند.

گذشته از آرد مورد نیاز پخت نان فانتزی، ستاد تنظیم بازار نرخ آرد اصناف و صنایع را تا ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان بالا برد.

بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند که دولت با بی‌نظمی در تصمیمات خود در بازار گندم و آرد مستقیما سفره مردم را نشانه رفته است. چراکه آغاز جنگ روسیه و اوکراین به‌خودی خود بحران مواد غذایی را به همراه داشت. اما تصمیمات وزارت صمت ایران، این بحران را در ایران دو چندان کرد.

حالا عواقب این تصمیمات خلق‌الساعه را در بهای تمام‌شده کالاهای اساسی مشاهده می‌کنیم. پس از موافقت سازمان حمایت با افزایش حدود ۲۰۰ درصدی نرخ ماکارونی موافقت کرد، اکنون شاهد افزایش بیش از ۱۳ برابری قیمت نان ساندویچی در بازار هستیم.

پس از حذف تدریجی گوشت، برنج، ماکارونی، مرغ و … از سفره مردم، رفته‌رفته ممکن است شاهد حذف جایگزین‌هایی نظیر ساندویچ، کیک، بیسکوئیت و … هم باشیم.

چرا قیمت نان ساندویچی افزایش یافت؟

رئیس اتحادیه نان‌های حجیم ونیمه حجیم تهران به اقتصاد۲۴ اعلام کرد که افزایش قیمت نان ساندویچی صرف افزایش نرخ آرد نیست. روغن، شکر، آب، برق، تلفن، دستمزد کارگران و … هم در سال جاری با رشد مواجه شده‌اند. طبیعی است که این هزینه‌ها در قیمت نهایی کالاها تخلیه شود.

محمدجواد کرمی اظهار کرد: با این اتفاقات هزینه تولید بیش از ۳۰ درصد افزایش می‌یابد.

با توجه به‌ این‌ اظهارات به نظر می‌رسد قیمت نان ساندویچی و ساندویچ نیز طی روزهای آتی حداقل نوسان ۳۰ درصدی را تجربه کنند. چه بسا مشاهدات میدانی نیز از جهش قیمت ساندویچ در بسیاری از واحدهای خرده‌فروشی حکایت دارد.

برای مطالعه بیشتر خبر کمبود روغن و ماکارونی شدت گرفت را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • abbas

    تنها چیزی که میتوانم در مورد این گرانیها واین شرایط سخت زندگی وفقر روزافزون بگویم حق ماست هنوز روزهای خوب است دراینده بسیار نزدیک برای یک تکه نان…..

  • ناشناس

    ساندویچ گرون شده ، روغن هم پیدا نمیشه
    خیلی گرونی های دیگه هم تو راهه

  • آماده‌ی مرگ

    چقدر زیباااا
    اینم از مملکت ما
    نون گرون کنیم همه رو کردن کنین
    بکشیم تو راحت شیم
    والا
    هر روز باید استرس اینو داشته باشیم فردا چی بخوریم با این قیمتاخجالت و میدونین چیه
    یکم خجالت بکشین شما دارینداریممردم ندارن
    شب تا صبح دارن جون میکنن آخرم سرشان پایینه پیش زن و بچه هاشون

  • ناشناس

    واقعا جای تاسف دارد گرانی ناشی از سیاستهای غلط دولت رییسی به افزایش دستمزد کارگران ارتباط می دهند

  • ناشناس

    تا باحال تحریم بود حالا جنگ روسیه و اوکراین قوت غالب مردم فراوردهای گندم است اعم از نان وماکارانی ورشته وغیره متاسفانه کل محاسبات انسانی داره بهم میریزد حتی نمیتوانید یه کوچولو قیمت تغییرکنه یه دفعه 200درصد متاسفانه روزبه روزبدبختر وبیچارهتر ایرانی متاسفم این حق این مردم شریف نیست

  • ناشناس

    همه چیز رو آزاد کنند دلاری حقوق بدهند وقتی بخواهند دلاری حقوق بدهند ارزش دلار روز به روز میاد پایین

  • ناشناس

    اومدن میگن کارت نان میدهیم و یارانه نان میدهیم
    مگه فقط مردم نون خالی میخورن
    الان دگه قیمت تمام چیزایی که حتی یک گرم آرد توشون استفاده شده از ساندویچو پیتزا و شیرینی گرفته تا بیسکوییتو آرد سوخاریو … اصلا هرچیزی فک کنی توش آرد استفاده شده حتی دامدارا به گاو گوسفنداشون نون خشک میدادن قیمت لبنیاتو هرچی فک کنی گرون میشه حتی حلوا سر قبر هم با آرد درست میشه
    بعد میگن هر نفر هفت دهم نون در روز میخوره یارانه میدم

  • محدثه

    والا چی بگم بچه هامون بعضی موقع ساندویچ میخان حالا نمیتونیم براشون بخریم چی داریم به این بچه هامون بگیم واقعا خجالت اوره که به بچه هامون بگیم گرونه این بچه ها با چه امیدی بزرگ بشن واقعا که

  • ناشناس

    سلام اینم نظری داشته باشیم مشکلی حل میشه دیگه تو این مملکت میشه رویک قلم جنس نظر داد چه برسه به این حجمه گرانی کمبود بعضی اقلام اصلا کسی هست که نظارت داشته باشه یا بخواد کنترل کنه ادم میمونه چرا همه چی بی ثبات و بی نظمه والا اصحاب کهف بعد ۳۰۰سال با همون یک سکه تونست نون بخره اون وقت با با هزار سکه نمیتونیم نون بخریم واویلا🥺🥺🥺🥺🥺

  • ناشناس

    نانوایان نان فانتزی با آرد سهمیه ای مبادرت به پخت نان های دیگر و فروش به قیمت آزاد و بسیار گران می کردند مثل فطیر شیرینی ، شیرمال و کیک صبحانه و… و ملاک قیمت گذاری آنها نیز قنادی ها بودند . نه یارانه آرد دریافتی.