کد مطلب: ۳۵۵۴۱۲

نفت ارزان شد

نفت ارزان شد

به دنبال انتقادات ترامپ از اوپک در توییتر قیمت نفت بار دیگر کاهش یافت. در معاملات امروز هر بشکه نفت خام برنت با 0.39 درصد کاهش به 64.66 دلار رسید.

به دنبال توییت ترامپ و انتقاد از اوپک، قیمت نفت با کاهش قابل توجهی مواجه شد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از اویل‌پرایس، در معاملات امروز سه‌شنبه، هر بشکه نفت خام برنت با 0.39 درصد کاهش، با قیمت 64.66 دلار معامله شد و هر بشکه نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت نیز با 0.63 درصد کاهش به 55.13 دلار رسید.

ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در توییتر خود خطاب به اوپک نوشته بود: قیمت نفت در حال افزایش است. (اوپک) لطفا آرام باشید و سخت نگیرید. جهان برای تحمل چنین جهش‌های قیمتی بسیار شکننده است.

بر اساس توافق کاهش تولید که میان کشورهای عضو اوپک و هم‌پیمانان غیراوپکی آنها در ماه دسامبر امضا شد، این کشورها متعهد شدند از ابتدای سال جاری میلادی به مدت 6 ماه، 1.2 میلیون بشکه از تولید نفت خود را کاهش دهند.

این در حالی است که بخش بزرگی از این کاهش تولید بر عهده عربستان سعودی بوده است. وزیر انرژی عربستان به تازگی اعلام کرده در ماه مارس -ماه آینده میلادی- تولید روزانه این کشور با 500 هزار بشکه کاهش به 6.9 میلیون بشکه خواهد رسید. ماه گذشته تولید عربستان 8.2 میلیون بشکه بوده است.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.