کد مطلب: ۱۷۲۰۶۱

قیمت نفت از ۶۳ دلار گذشت

قیمت نفت از 63 دلار گذشت

رویترز اعلام کرد: کاهش واردات نفت آمریکا از کانادا و انتظار برای تمدید توافق اوپک قیمت نفت را به بالای ۶۳ دلار در هر بشکه رساند.

با ادامه کاهش واردات نفت آمریکا از کانادا که بر کاهش‌های ذخایر نفتی این کشور افزود و همچنین انتظار برای ادامه توافق کاهش تولید اوپک، قیمت نفت امروز افزایش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از رویترز، هر بشکه نفت برنت با 74 سنت افزایش 63.31 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 1.08 دلار افزایش 57.91 دلار معامله شد.

به گفته تاجران، افزایش قیمت نفت به علت کاهش انتقال نفت کانادا به آمریکا بوده است.

شرکت ترانس کانادا اعلام کرد 85 درصد انتقال روزانه 590 هزار بشکه نفت از خط لوله کی‌استون تا پایان ماه نوامبر را کم خواهد کرد. این خط لوله منطقه نفتی آلبرتا را به پالایشگاه‌های آمریکا وصل می‌کند، هفته گذشته پس از نشت 5 هزار بشکه‌ای در داکوتای جنوبی تعطیل شد.

به گفته تاجران، همچنین بخشی از افزایش قیمت نیز ناشی از گزارش منتشره آمریکن پترولیوم است که اعلام کرد که ذخایر نفتی این کشور در هفته منتهی به 17 نوامبر 6.4 میلیون بشکه کاهش یافته است.

خارج از آمریکای شمالی، بازار تحت تاثیر تلاش‌های اوپک برای کاهش تولید و پایان دادن به مازاد عرضه در جهان تقویت شده است.

این توافق در ماه مارس منقضی می‌شود اما اعضای اوپک در 30 نوامبر گرد هم جمع می‌شوند تا در مورد این سیاست تصمیم‌گیری کنند.

استفان آنس، تاجر بازار در این رابطه گفت: خروجی این نشست در نهایت قیمت نفت را مشخص خواهد کرد.

بانک جی‌پی مورگن در چشم انداز کالاهای اساسی در سال 2018 پیش‌بینی کرد: بازارهای نفتی با پشتوانه تمدید توافق کاهش تولید در سال 2018 متوازن خواهند شد. اما بدون این توافق، بازارها دوباره با مازاد روبرو خواهند شد.

این بانک آمریکایی اعلام کرد: ما انتظار داریم که نفت برنت در محدوده 40 تا 60 دلار در هر بشکه معامله شود و نفت برنت در سال 2018 به 58 دلار در هر بشکه خواهد رسید. همچنین نفت خام آمریکابه طور متوسط در هر بشکه به 54.6 دلار می‌رسد.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.