کد مطلب: ۵۲۰۰۸۸

قیمت نفت امروز ۱۸ اسفند ۹۹/ برای اولین بار در دوران کرونا نفت از ۷۰ دلار گذشت

قیمت نفت امروز ۱۸ اسفند ۹۹/ برای اولین بار در دوران کرونا نفت از ۷۰ دلار گذشت

معاملات نفت خام برنت برای اولین بار از زمان شیوع بیماری همه گیر کرونا به بیش از ۷۰ دلار در هر بشکه افزایش یافت ، همچنین به دنبال گزارش حملات به تاسیسات نفتی عربستان سعودی ، نفت خام آمریکا بالاترین نرخ خود را در بیش از دو سال گذشته دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از رویترز، معاملات نفت برنت با ۲٫۵ درصد رشد به ۷۱ دلار و ۳۸ سنت در هر بشکه رسید که این رقم بالاترین میزان قیمت نفت از ۸ ژانویه ۲۰۲۰ تا به الان است.

نفت خام وست تگزاس اینترمدیت با ۲٫۴ درصد افزایش قیمت به ۶۷ دلار و ۶۹ سنت رسید.

قیمت نفت خام آمریکا امروز به بالاترین قیمت خود از اکتبر ۲۰۱۸ تاکنون رسیده است.

ارزش سهام در بازارهای آسیا پس از تصویب لایحه محرک ۱٫۹ تریلیون دلاری توسط سنای آمریکا افزایش یافت. در حالیکه آمار‌ها و اطلاعات اقتصادی مثبت از ایالات متحده و چین به خوبی نشان دهنده بازگشت رونق در اقتصاد جهانی است.

روز یکشنبه نیروهای حوثی یمن به قلب صنعت نفت عربستان سعودی هواپیماهای بدون سرنشین و موشک شلیک کردند. تاسیسات آرامکو عربستان سعودی از جمله راس تانورا که برای صادرات نفت حیاتی است مورد هدف حمله قرار گرفتند. ریاض این اتفاق را حمله ناموفق به امنیت انرژی جهانی نامید.

تحلیلگران بانک آی ان جی ، در گزارشی با اشاره به اینکه پس از حمله به جده در چهار مارس، این دومین حمله در این ماه به تاسیسات نفتی عربستان بود عنوان کردند که در کوتاه مدت می‌توانیم روند صعودی بیشتری را در بازار ببینیم.

پس از اینکه اوپک و متحدانش تصمیم گرفتند، کاهش تولید را در ماه آوریل تا حد زیادی بدون تغییر حفظ کنند ، قیمت نفت برنت و نفت خام آمریکا برای چهارمین بار متوالی افزایش یافت.

علی‌رغم افزایش سریع قیمت‌های نفت خام ، وزیر نفت عربستان سعودی نسبت به بهبود تقاضا در بازار نفت ابراز تردید کرده است.

با این‌حال ، وزیر انرژی هند، گفت که قیمت‌های بالاتر می‌تواند، استفاده منجر به بهبود مصرف را در برخی کشورها تهدید کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.