کد مطلب: ۷۹۹۶۷۰

قیمت نفت امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۲/ نرخ طلای سیاه نزولی شد

قیمت نفت امروز 30 فروردین 1402/ نرخ طلای سیاه نزولی شد

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه که بازار به سبک و سنگین کردن احتمال افزایش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا و متاثر شدن رشد اقتصادی و مصرف سوخت پرداخت، اندکی کاهش پیدا کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در آسیا در روز چهارشنبه افزایش یافت اما در نهایت معاملات آن با قیمت ۸۴ دلار و ۷۰ سنت در هر بشکه بسته شد. به صورت کلی روند صعودی طلای سیاه را می‌توان به دو عامل کاهش ذخایر نفت خام آمریکا و اطلاعات اقتصادی مثبت از سوی چین نسبت داد. چراکه این موضوع نشانه‌ای برای افزایش تقاضای سوخت است.

اما به گفته کارشناسان افت قیمت نفت امروز به دلیل نگرانی‌ها درمورد احتمال افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا که می‌تواند رشد اقتصاد بزرگ‌ترین مصرف‌کننده نفت دنیا را آهسته کند، رخ داده است.

رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا دیروز گفت: بانک مرکزی آمریکا برای مبارزه با تورم، احتمالا یک دوره دیگر افزایش نرخ بهره را در پیش دارد. بازارها ۸۶ درصد احتمال می‌دهند فدرال رزرو نرخ بهره را ۲۵ واحد در نشست سیاست‌گذاری ماه مه افزایش می‌دهد.

با این حال، قیمت‌ها از گزارشی که نشان داد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۱۴ آوریل، به میزان حدود ۲.۶۸ میلیون بشکه کاهش پیدا کرده است، پشتیبانی شدند.

همچنین آمار موسسه امریکن پترولیوم نشان داد ذخایر بنزین و سوخت‌های دیگر آمریکا هم هفته گذشته کاهش پیدا کرده است. آمار رسمی از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا هنوز منتشر نشده است.

رشد اقتصادی چین با سرعت بیشتر

در این بین، جدیدترین آمار نشان داد اقتصاد چین که بزرگترین وارد کننده نفت در جهان است، در سه ماهه نخست با نرخ سریع‌تر از حد انتظار ۴.۵ درصد رشد کرد و تولید پالایشگاه‌های نفت این کشور هم در مارس، به رکورد بالای جدیدی صعود کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، برایان مارتین و دانیل هاینس، تحلیلگران گروه ان ای زد سرچ در یادداشتی نوشتند: بازار درباره تاثیر بازگشایی چین بر تقاضا بی‌صبر است و این حقیقت که اقتصاد چین با سریع‌ترین نرخ در یک سال گذشته رشد کرده است، از تقاضا در ماه‌های آینده پشتیبانی خواهد کرد. با این حال، این تحلیلگران با اشاره به کاهش حاشیه سود پالایشگاه‌ها برای دیزل و سوخت جت که نشان می‌دهد تقاضای جهانی ضعیف شده است، اظهار کردند: بهبود تقاضای چین با ضعف در نقاط دیگر خنثی شده است.

عامل دیگری که به فشار کاهشی بر شاخص‌های بازار نفت افزود، این حقیقت است که پالایشگاه‌های آسیایی همچنان به خرید نفت روسیه در آوریل ادامه دادند. طبق اظهارات معامله‌گران و محاسبات رویترز، هند و چین عمده نفت روسیه را در آوریل به قیمت بالاتر از سقف ۶۰ دلار که توسط گروه هفت تعیین شده شده است، خریداری کردند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.