کد مطلب: ۴۵۰۹۳۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت نفت برای چهارمین روز متوالی افزایش یافت

قیمت نفت برای چهارمین روز متوالی افزایش یافت

خوش‌بینی سرمایه‌گذاران به برداشته شدن محدودیت‌ها از یک‌سو و انتشار اخباری مبنی بر پایبندی کامل اوپک‌پلاس به توافق کاهش تولید از سوی دیگر، موجب شد قیمت نفت امروز برای چهارمین روز متوالی افزایش یابد.

درحالی‌که نشانه‌هایی مبنی بر پایبندی تولیدکنندگان نفت به توافق کاهش تولید دیده می‌شود، افزایش تدریجی تقاضا هم موجب شد قیمت نفت برای چهارمین روز متوالی افزایش یابد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هر بشکه نفت خام برنت در معاملات روز سه‌شنبه با ۲٫۴ درصد رشد، به ۳۵٫۶۶ دلار رسید. همچنین نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت با ۴٫۱ درصد افزایش، با قیمت ۳۳٫۱۲ دلار در هر بشکه معامله شد.

امروز سررسید معاملات آتی نفت آمریکا برای تحویل در ماه ژوئن است و به نظر می‌رسد، تجربه ماه گذشته (منفی شدن قیمت نفت) تکرار نخواهد شد.

تقویت بازار نفت در حالی رخ می‌دهد که کشورهای اوپک به رهبری عربستان و متحدان غیراوپکی آنها به رهبری روسیه تاکنون به توافق کاهش تولید پایبند بوده‌اند.

شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات ردیابی نفتکش‌ها، خبر از پایبندی کامل این گروه به تعهداتشان داده‌اند.

توافق این گروه برای کاهش روزانه ۹٫۷ میلیون بشکه از ابتدای ماه می اجرایی شد. برخی کشورها از جمله عربستان سعودی، کویت و امارات اعلام کرده‌اند که کاهش تولید خود را از ماه آینده عمیق‌تر خواهند کرد.

به‌گفته تحلیلگران، علاوه بر کاهش عرضه، خوش‌بینی سرمایه‌گذاران با توجه به برداشته محدودیت‌ها در کشورهای غربی و شرقی از دیگر عوامل رشد قیمت نفت در هفته‌های اخیر بوده است.

در این میان، پیش‌بینی می‌شود تولید ایالات متحده آمریکا در ماه ژوئن (ماه آینده میلادی) ۱۹۷ هزار بشکه کاهش یافته و به ۷٫۸۲۲ میلیون بشکه در روز برسد. این کمترین میزان تولید نفت آمریکا از آگوست ۲۰۱۸ تاکنون محسوب می‌شود.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.