کد مطلب: ۳۷۹۱۱۸

اویل‌پرایس بررسی کرد:

قیمت نفت به پایین‌ترین میزان ۶ ماه گذشته رسید

قیمت نفت به پایین‌ترین میزان 6 ماه گذشته رسید

قیمت نفت روز جمعه به پایین‌ترین سطح از نوامبر سال 2018 رسید. هر بشکه نفت خام برنت در معاملات روز گذشته با قیمت 61٫99 دلار معامله شد.

قیمت نفت که روز پنج‌شنبه به پایین‌ترین میزان سه ماه گذشته رسیده بود، به روند نزولی خود ادامه داد و روز گذشته -آخرین روز از ماه می- به پایین‌ترین سطح از نوامبر سال 2018 رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از اویل‌پرایس ، تحلیلگران بر این باورند که مهم‌ترین دلیل کاهش قیمت نفت، آمارها مربوط به رشد قابل توجه تولید نفت آمریکا از یک‌سو و تشدید تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین است.

جنگ تجاری میان واشینگتن و چین این نگرانی را به وجود آورده که چین ممکن است از موقعیت خود به‌عنوان صادرکننده عناصر خاکی نادر به عنوان اهرمی علیه آمریکا استفاده کند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که چین با جدیت سرگرم بررسی محدودیت صادرات عناصر خاکی نادر به آمریکاست و احتمالا در آینده تدابیری را در این زمینه اتخاذ کند.

انتشار این اخبار در روز چهارشنبه منجر به افزایش نگرانی‌ها در مورد اقتصاد جهان شد.

آمار و ارقام نشان می‌دهد فعالیت‌ها در بخش تولید چین بیش از حد انتظار کاهش یافته و گمانه‌زنی‌ها در مورد کند شدن رشد اقتصادی چین ادامه دارد. آهسته شدن رشد اقتصاد چین بر اقتصاد سایر کشورهای جهان هم تاثیرگذار است.

از سوی دیگر، دونالد ترامپ روز پنج‌شنبه اعلام کرد، در نظر دارد از دهم ژوئن (ماه جاری میلادی) بر برخی کالاهای وارداتی از مکزیک تعرفه پنج درصدی وضع کند. این تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به ادامه ورود مهاجران غیرقانونی از مکزیک است.

قیمت نفت خام برنت در معاملات روز گذشته به 61.99 دلار رسید و هر بشکه نفت خام وست‌تگزاس آمریکا هم با قیمت 53.50 دلار معامله شد.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.