کد مطلب: ۴۷۱۱۹۰

قیمت نفت به ۴۲ دلار در هر بشکه کاهش یافت

قیمت نفت به 42 دلار در هر بشکه کاهش یافت

قیمت نفت در معاملات روز پنج‌شنبه در واکنش به اظهارات هشدارآمیز بانک مرکزی آمریکا و اوپک پلاس درباره روند احیای تقاضا همزمان با ادامه شیوع ویروس کرونا، از بالاترین قیمت خود در پنج ماه اخیر عقب نشست.

به گزارش تجارت‌‌نیوز ، بهای معاملات نفت در بازار نیویورک در پی ریزش گسترده بازارهای سهام، یک درصد کاهش یافت و به ۴۲ دلار در هر بشکه رسید. این کاهش پس از انتشار گزارش نشست کمیته بازار آزاد فدرال بانک مرکزی آمریکا روی داد که بر اساس آن، پاندمی کووید ۱۹ به شدت به فعالیت اقتصادی تاثیر گذاشته و روند احیای اقتصادی به مهار این ویروس بستگی دارد. اوپک پلاس هم در نشست روز چهارشنبه خود هشدار داد روند بهبود تقاضا برای نفت بسیار آهسته‌تر از حد انتظار بوده و ریسک موج دوم شیوع ویروس کرونا وجود دارد.

قیمت‌های نفت پس از اینکه در طول ژوئن نسبتا ثابت بودند، این اواخر صعود کرده بودند اما افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و تردیدها نسبت به روند احیای مصرف نفت، روند صعودی قیمت‌ها را محدود کرده است. نفت در ماه جاری به دقت روند دلار را دنبال کرده است و تحکیم ارزش دلار پس از گزارش شب گذشته بانک مرکزی آمریکا باعث شد کالاهایی مانند نفت که به این ارز قیمت‌گذاری می‌شوند برای سرمایه‌گذاران غیرآمریکایی گران‌تر شوند.

هوی لی، اقتصاددان بانک OCBC در سنگاپور در این باره گفت: قیمت‌ها احتمالا به گزارش بدبینانه شب گذشته بانک مرکزی آمریکا واکنش نشان داده‌اند و نشست کمیته نظارتی وزیران اوپک پلاس هم طبق انتظارات بود. انتظار می‌رود تا زمانی که بازار در تلاش برای جذب مازاد عرضه عظیم است، قیمت‌های نفت در محدوده فعلی بمانند.

بهای وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در سپتامبر یک درصد سقوط کرد و به ۴۲ دلار و ۴۹ سنت در هر بشکه رسید. این شاخص روز چهارشنبه با ۰.۱ درصد افزایش، در بالاترین حد از پنجم مارس تاکنون بسته شده بود.

بهای نفت برنت برای تحویل در اکتبر با ۰.۸ درصد کاهش، به ۴۵ دلار و دو سنت در هر بشکه رسید. شاخص بازار جهانی روز گذشته ۰.۲ درصد کاهش داشت.

بر اساس بیانیه نشست کمیته نظارتی وزیران اوپک پلاس، موضوع اصلی مورد توجه این نشست تضمین پایبندی کشورهایی بود که به وعده‌هایشان در ماه‌های پیش عمل نکرده بودند. نیجریه، عراق و سایر کشورهایی که در پایبندی به کاهش تولید نفت عملکرد ضعیفی داشتند تا ۲۸ اوت فرصت دارند طرح کامل جبران مازاد تولید خود را ارائه کنند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، در یک سیگنال مثبت برای بازار، آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان داد ذخایر نفت خام این کشور هفته گذشته برای چهارمین هفته متوالی کاهش پیدا کرده است. ذخایر بنزین هم برای دومین هفته کاهش داشت. ذخایر نفت در کاشینگ اوکلاهاما که هاب تحویل معاملات نفت است، برای نخستین بار از ژوئن کاهش پیدا کرد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.