کد مطلب: ۳۸۷۴۶۶

قیمت نفت تحت تاثیر آمار اشتغال آمریکا

قیمت نفت تحت تاثیر آمار اشتغال آمریکا

قیمت نفت خام برنت روز دوشنبه به دنبال انتشار آمار اشتغال در آمریکا که بالاتر از حد انتظار بود، با رشد 0.2 درصدی به 64.33 دلار رسید. با این حال بازار نفت همچنان تحت تاثیر نگرانی‌ها از طولانی شدن جنگ تجاری میان ایالات متحده و چین قرار دارد.

قیمت نفت خام روز دوشنبه به دنبال انتشار آمار اشتغال در آمریکا که بالاتر از حد انتظار بود، افزایش یافت. با این حال بازار نفت همچنان تحت تاثیر نگرانی‌ها از طولانی شدن جنگ تجاری میان ایالات متحده و چین قرار دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از رویترز، قیمت نفت برنت در معاملات امروز 0.2 درصد افزایش یافت و به 64.33 دلار رسید. نفت خام آمریکا نیز با همان میزان رشد با قیمت 57.65 دلار معامله شد.

به گفته کارشناسان، اگرچه آمریکا موفق شده در ماه ژوئن در بخش غیرکشاورزی 224 هزار شغل ایجاد کند که در مقایسه با ماه قبل از آن افزایش چشمگیری داشته، اما معامله‌گران همچنان نگران کند شدن رشد اقتصادی جهان به دلیل جنگ تجاری هستند.

اگرچه هفته گذشته توافق کاهش تولید به مدت 9 ماه تمدید شد، اما نفت برنت و نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت به دلیل نگرانی‌ها از کاهش رشد اقتصادی جهان به ترتیب با افت سه و 1.5 درصدی مواجه شدند.

تشدید تنش‌ها میان ایالات متحده و چین و همچنین طولانی شدن مذاکرات، چشم‌انداز رشد اقتصادی جهان و تقاضا برای نفت را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

عدم حصول توافق میان دو کشور به این معناست که احتمالا فدرال‌رزرو در جلسه 30 و 31 جولای نرخ بهره را کاهش ندهد.

در عین حال لری کودلو، سرپرست شورای ملی اقتصادی آمریکا تایید کرده که هیات مذاکره‌کننده چینی و آمریکایی به زودی و در هفته آینده قرار است برای ادامه مذاکرات تجاری دیدار کنند.

از سوی دیگر، سفارش ماشین‌آلات در ژاپن در ماه می کاهش قابل توجهی داشته که بیشترین کاهش طی هشت ماه گذشته محسوب می‌شود. این مساله نشان‌دهنده نگرانی‌ها از تنش‌های تجاری و کاهش سرمایه‌گذاری‌هاست.

رشد اندک هفته گذشته در بازار نفت ناشی از افزایش تنش‌ها میان ایران و آمریکا از یک‌سو و تمدید توافق کاهش تولید بوده است.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.