کد مطلب: ۳۸۹۸۲۶

قیمت نفت در هفته‌ای که گذشت / طلای سیاه تحت تاثیر تنش‌ها در خاورمیانه و کاهش تقاضا

قیمت نفت در هفته‌ای که گذشت / طلای سیاه تحت تاثیر تنش‌ها در خاورمیانه و کاهش تقاضا

قیمت نفت در هفته‌ای که گذشت، تحت تاثیر تشدید تنش‌ها در خاورمیانه از یک‌سو و کاهش تقاضای جهانی برای طلای سیاه از سوی دیگر، نوسانات زیادی را تجربه کرد.

قیمت نفت در هفته‌ای که گذشت تحت تاثیر تشدید تنش‌ها در خاورمیانه نوسانات زیادی را پشت سر گذاشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز دوشنبه و در اولین روز باز شدن بازارهای جهانی، هر بشکه نفت خام برنت با قیمت 66.66 دلار معامله شد و هر بشکه نفت خام آمریکا به 60.16 دلار رسید.

علاوه بر تنش‌های ژئوپلیتیکی، کاهش 73 درصدی تولید نفت خام آمریکا به دنبال وقوع طوفان در خلیج مکزیک، یکی از دلایل افزایش قیمت نفت بوده است.

روز سه‌شنبه اما با شروع فعالیت برخی دکل‌های نفتی در خلیج مکزیک و انتشار داده‌های اقتصادی چین که چشم‌انداز تقاضا برای نفت را کاهش داد، قیمت نفت اندکی ارزان شد.

در حالی که این داده‌ها نشان می‌دهد، تولید در بخش صنعت و خرده‌فروشی چین رضایت‌بخش بوده، اما آمار کلی از کمترین رشد اقتصادی این کشور در دهه‌های اخیر حکایت دارد.

بر اساس این داده‌ها، رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه دوم سال تنها 6.2 درصد بوده که این رقم آهسته‌ترین رشد در 27 سال اخیر محسوب می‌شود.

قیمت هر بشکه نفت خام برنت در معاملات روز سه‌شنبه به 66.38 دلار کاهش یافت.

روز چهارشنبه نیز به دنبال کاهشِ کمتر از حد انتظار ذخایر نفت خام ایالات متحده آمریکا از یک‌سو و ردوبدل شدن سیگنال‌های متناقض میان ایران و آمریکا، قیمت نفت با افت سه درصدی مواجه شد و در نهایت به ثبات رسید.

مایک پومپئو، در جریان جلسه کابینه با ترامپ خبر داده بود که ایرانی‌ها گفته‌اند، حاضر به گفتگو در مورد برنامه موشکی خود هستند. دونالد ترامپ هم در همین جلسه اعلام کرده بود که در کاهش تنش با ایران پیشرفت‌های زیادی حاصل شده است.

با این حال، مقامات ایرانی تمایل ایران برای مذاکره با آمریکا را تکذیب کردند و گفتند برنامه موشکی ایران قابل مذاکره نیست.

هر بشکه نفت خام برنت در معاملات این روز به 64.51 دلار رسید.

پس از دو روز کاهش، قیمت نفت خام آمریکا در معاملات روز پنج‌شنبه ثابت ماند، اما نفت برنت اندکی افزایش یافت.

در این روز هر بشکه نفت خام برنت با 0.2 درصد افزایش به 63.80 دلار رسید و هر بشکه نفت خام آمریکا با قیمت 56 دلار و 77 سنت معامله شد.

در آخرین روز هفته، با تشدید تنش‌ها در خاورمیانه، پس از آنکه اعلام شد، سپاه پاسداران ایران یک نفتکش انگلیسی را تنگه هرمز توقیف کرده، قیمت نفت اندکی افزایش یافت.

روز جمعه، سپاه پاسداران جمهوری اسلانی ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد: یک فروند نفتکش انگلیسی با نام Stena Impero هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین‌المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوری استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

در واکنش به این خبر، هر بشکه نفت خام برنت در معاملات روز گذشته با ۶۶ سنت افزایش، به ۶۲٫۵۹ دلار رسید.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.