کد مطلب: ۳۹۶۵۲۷

رشد ۰.۵ درصدی نفت به دنبال افزایش حصول توافق تجاری

رشد 0.5 درصدی نفت به دنبال افزایش حصول توافق تجاری

با ملایم شدن لحن مقامات آمریکایی و چینی و اعلام معاون نخست‌وزیر چین مبنی بر ازسرگیری مذاکرات در مورد تنش‌های تجاری، قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت.

پس از تشدید جنگ تجاری طی دو هفته گذشته که واکنش شدید بازارها را به دنبال داشت، دونالد ترامپ روز گذشته در حاشیه اجلاس سران گروه هفت در شهر بیاریتز فرانسه اعلام کرد که مقامات چین ضمن تماس با همتایان آمریکایی خود خواستار مذاکره دو کشور شده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، انتشار این خبر بر قیمت نفت هم تاثیرگذار بود. هر بشکه نفت خام برنت در معاملات امروز با 0.5 درصد افزایش به 58.97 دلار رسید. این در حالی است که برنت روز گذشته سومین روز روند کاهشی را تجربه کرده بود.

همچنین امروز هر بشکه نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت با قیمت 53.87 دلار معامله شد.

لیو هه، معاون نخست‌وزیر چین که مسئول مذاکرات تجاری با آمریکا است روز دوشنبه خواستار پایان اختلاف تجاری پکن و واشینگتن از طریق گفتگو شد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد بهای نفت از زمان اوج آن در ماه آپریل 2019، حدود 20 درصد کاهش یافته که بخش بزرگی از این سقوط مربوط به مناقشات تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان است.

وزارت بازرگانی چین هفته گذشته اعلام کرد که بر پنج هزار و 78 کالای وارداتی از سوی ایالات متحده تعرفه پنج یا 10 درصدی وضع خواهد کرد.

در اقدامی مقابله‌جویانه دونالد ترامپ هم گفته بود که به شرکت‌های آمریکایی دستور می‌دهد تا فعالیت‌های خود را در چین متوقف کنند.

گِرِگ مک‌کنا، تحلیلگر معتقد است: اگر باور نکنید که حصول توافق تجاری اتفاق می‌افتد، آهسته شدن رشد اقتصادی جهان ادامه خواهد یافت و درآمدها در تمام نقاط تحت‌الشعاع قرار خواهد گرفت.

در همین حال، پنج تحلیلگر در نظرسنجی رویترز تخمین‌ زده‌اند که ذخایر نفت خام ایالات متحده در هفته منتهی به 23 آگوست 2.1 میلیون بشکه کاهش یافته است.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.