کد مطلب: ۳۶۴۵۰۹

اولین قیمت نفت پس از تحریم جدید آمریکا

اولین قیمت نفت پس از تحریم جدید آمریکا

کاخ سفید شب گذشته در اقدامی خصمانه و مغایر با قوانین بین‌المللی، نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را رسما در لیست تروریستی دولت آمریکا قرار داد. آیا این اقدام تاثیری بر قیمت جهانی نفت خواهد داشت؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، تحلیل‌گران حوزه نفت بر این باورند که در حال حاضر، تنها کاهش قابل توجه تولید نفت در عربستان سعودی و دیگر کشورهای عضو نیست که به افزایش قیمت نفت منجر شده است. تحریم‌های ایالات متحده آمریکا علیه صنعت نفت دو کشور ونزوئلا و ایران از جمله عواملی است که گران شدن قیمت جهانی نفت را به دنبال داشته است.

به گزارش اویل‌پرایس، هر بشکه نفت خام برنت در معاملات امروز سه‌شنبه، با 0.08 درصد افزایش به 71.16 دلار رسید و هر بشکه نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت هم با 0.20 درصد افزایش با قیمت 64.53 دلار معامله شد.

در حالی که تحریم‌های آمریکا از ماه نوامبر تاکنون برای به فشار بر صادرات نفت ایران به گران شدن طلای سیاه منجر شده، کاخ سفید شب گذشته در اقدامی خصمانه و مغایر با قوانین بین‌المللی نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را رسما در لیست تروریستی دولت آمریکا قرار داد. آیا این اقدام تاثیری بر قیمت نفت خواهد داشت؟

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.