کد مطلب: ۳۶۱۰۱۶

قیمت جدید نفت / نفت به چند دلار رسید؟

قیمت جدید نفت / نفت به چند دلار رسید؟

در معاملات امروز قیمت هر بشکه نفت خام برنت با 0.24 درصد کاهش، به 67 دلار رسید و همچنین هر بشکه نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت با 0.41 درصد کاهش، با قیمت 58.28 دلار معامله شد.

طی هفته‌های گذشته قیمت نفت به دنبال ناآرامی‌ها در ونزوئلا و کاهش چشمگیر تولیدکنندگان اوپک، تا حدودی افزایش یافت و به کانال 67 دلار به‌ازای هر بشکه وارد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اعضای اوپک از ابتدای ماه ژانویه توافق کردند تا به مدت 6 ماه روزانه 1.2 میلیون بشکه از تولید نفت خود را با هدف مهار عرضه کاهش دهند.

به طور کلی از ابتدای سال نو میلادی قیمت نفت حدود 29 درصد افزایش یافته که از مهم‌ترین عوامل آن می‌توان به عوامل ژئوپولتیک و انتشار داده‌های اقتصادی و کاهش قابل توجه اوپک به‌ویژه عربستان سعودی اشاره کرد.

در معاملات امروز قیمت هر بشکه نفت خام برنت با 0.24 درصد کاهش، به 67 دلار رسید و همچنین هر بشکه نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت نیز با 0.41 درصد کاهش، با قیمت 58.28 دلار معامله شد.

از سوی دیگر، گالف‌نیوز در گزارشی نوشته است در صورتی که معافیت‌ها به مشتریان نفتی ایران در ماه می -اردیبهشت‌ماه- تمدید نشود، قیمت هر بشکه نفت خام پنج دلار افزایش قیمت خواهد داشت.

این معافیت‌ها یک روز پیش از اجرایی شدن تحریم‌های نفتی در پنجم نوامبر از سوی آمریکا به هشت مشتری نفتی ایران اعطا شد تا به مدت 6 ماه به میزان محدودی از این کشور نفت خریداری کنند.

به گفته کارشناسان حوزه نفت، دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا، قصد دارد قیمت نفت را در محدوده 65 دلار نگه دارد.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.