کد مطلب: ۱۷۳۴۳۶

قیمت نفت کاهش یافت

قیمت نفت کاهش یافت

روز چهارشنبه با ایجاد شک‌ و تردیدهایی در مورد توافق اوپک و روسیه برای تمدید توافق کاهش تولید خود تا پایان ۲۰۱۸، و گزارش افزایش چشم‌گیر ذخایر انبارهای نفت خام آمریکا، قیمت‌های نفت افت کرد.

روز چهارشنبه با ایجاد شک‌ و تردیدهایی در مورد توافق اوپک و روسیه برای تمدید توافق کاهش تولید خود تا پایان ۲۰۱۸، و گزارش افزایش چشم‌گیر ذخایر انبارهای نفت خام آمریکا، قیمت‌های نفت افت کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از رویترز؛ قیمت قراردادهای پیش‌خرید نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا (دابلیوتی‌آی) در ساعت ۱۵:۱۷ دقیقه به وقت تهران به بشکه‌ای ۵۷.۷۴ دلار رسید که ۲۲ سنت یا ۰.۳ درصد نسبت به قیمت بسته‌شده قبلی خود کاهش داشت.

قیمت نفت برنت، بنچ‌مارک جهانی قیمت نفت هم با ۲۲ سنت کاهش به بشکه‌ای ۶۳.۳۹ دلار رسید.

تاجران می‌گویند دابلیوتی‌آی با گزارش موسسه سوخت آمریکا در روز سه‌شنبه که نشان می‌داد ذخایر انبارهای نفت آمریکا در هفته منتهی به ۲۴ نوامبر با ۱.۸ میلیون بشکه افزایش به ۴۵۷.۳ میلیون بشکه رسیده است، تحت فشار قرار گرفت و افت کرد.

در اواخر روز چهارشنبه به وقت آمریکا (صبح پنج‌شنبه به وقت تهران) داده‌های رسمی ذخایر انبارهای نفت آمریکا منتشر خواهد شد.

همچنین شروع به کار تدریجی خط‌ لوله کی‌استون از روز سه‌شنبه و انتقال مجدد نفت خام کانادا به آمریکا هم بر افت قیمت نفت خام آمریکا تاثیر گذاشت.

روز چهارشنبه وزیران نفتی از سازمان کشورهای صادر کننده سوخت و سایر تولیدکنندگان بزرگ شروع به گردهم آمدن در وین کرده‌اند تا روز آینده در مورد تمدید توافق کاهش تولید روزانه ۱.۸ میلیون بشکه‌ای خود بحث کنند. این توافق در افزایش ۴۰ درصدی قیمت‌ها از نیمه امسال تا کنون موثر بوده است.

انتظار می‌رود که تولیدکنندگان نفت در دیدار روز پنجشنبه خود بر سر تمدید توافق کاهش تولید خود، توافق کنند. اما مدت زمان تمدید توافق همچنان مورد سوال باقی مانده است و این بازارها را مضطرب نگه داشته است.

منابع اوپک روز سه‌شنبه اعلام کردند که احتمالا در اجلاس اوپک در وین کاهش تولیدات تا پایان ۲۰۱۸ تمدید خواهد شد اما گزینه‌ای برای بازنگری این توافق در ماه جون اضافه خواهد شد.

عدم تمایل برای یک تمدید قدرتمند، بیشتر از طرف روسیه ایجاد شد چرا که این کشور نگران بود که تمدید طولانی مدت توافق باعث داغ شدن بیش از حد بازارها شود و أین باعث تقویت ناپایدار واحد پول روسی، روبل شده که این می‌تواند به صادرات این کشور آسیب بزند.

همچنین افزایش قیمت‌ها می‌تواند باعث افزایش تولید آمریکا که درحال حاضر هم به‌طور قابل توجهی اوج گرفته است شود که این تا حدی کاهش تولیدات اوپک را جبران می‌کند.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.