خبر مهم:

کد مطلب: ۳۵۲۶۵۰

نفت ۶۶ دلار شد / قیمت نفت به بالاترین میزان ۲۰۱۹ رسید

نفت 66 دلار شد / قیمت نفت به بالاترین میزان 2019 رسید

به دنبال کاهش قابل توجه کشورهای عضو اوپک به‌ویژه عربستان سعودی و همچنین تعطیلی بزرگ‌ترین میدان نفتی برون‌ساحلی این کشور، قیمت نفت در معاملات روز گذشته به بیش از 66 دلار رسید.

قیمت هر بشکه نفت خام برنت در معاملات روز گذشته به 66.25 دلار رسید که این بالاترین قیمت از نوامبر سال گذشته تاکنون محسوب می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از اویل‌پرایس، به عقیده تحلیلگران مهم‌ترین دلیل افزایش قیمت نفت ، کاهش تولید کشورهای عضو اوپک به‌ویژه عربستان سعودی است.

نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت نیز با 2.17 درصد افزایش، با قیمت 55.98 دلار به ازای هر بشکه معامله شد.

در اوایل هفته گذشته، وزیر نفت عربستان سعودی در مصاحبه‌ای با فایننشال‌تایمز اعلام کرد که این کشور در ماه مارس -ماه آینده- 500 هزار بشکه بیشتر از میزانی که متعهد شده، تولید خود را کاهش خواهد داد و تولید نفت این کشور به 9.8 میلیون بشکه در روز می‌رسد.

گزارش ماهانه اوپک در روز سه‌شنبه نشان داد که تولید کل اوپک در ماه ژانویه -اولین ماه آغاز کاهش تولید- با حدود 797 هزار بشکه کاهش در روز، به 30.81 میلیون بشکه رسیده است.

عربستان سعودی تولید خود را در ماه ژانویه 350 هزار بشکه در روز کاهش داده و این در حالی است که دیگر متحدان این کشور از جمله کویت و امارات متحده عربی نیز تولید خود را به میزان قابل توجهی کاهش داده‌اند.

به دنبال انتشار این گزارش در روز سه‌شنبه، قیمت نفت از ساعات اولیه روز چهارشنبه روند افزایشی به خود گرفت.

همچنین رویترز روز جمعه از تعطیلی بزرگ‌ترین میدان نفتی برون ساحلی جهان در عربستان سعودی خبر داد. تحلیلگران معتقدند این خبر نیز تاثیر قابل توجهی بر افزایش قیمت‌ها داشته است.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    قیمت نفت به دلیل تحریم ونزوئلا و کمبود نفت سنگین از دیروز صبح ۴ دلار بالا رفته و به ۶۶ دلار و ۱۹ سنت رسیده و همین طور در حال بالا رفتنه.
    در صورت ادامه پیدا کردن بحران ونزوئلا قیمتها همین طور بالا خواهد رفت و این خیلی به نفع ماست.